Testy się udały. Carrefour wprowadza zakupy do własnych opakowań

(fot. FORUM)

Testy się udały. Carrefour wprowadza zakupy do własnych opakowań

Carrefour wprowadza do placówek w całej Polsce możliwość zakupu produktów na wagę do własnych opakowań. To kontynuacja wprowadzania koncepcji "less waste" mającej na celu redukcję odpadów.

W marcu 2019 roku w Bydgoszczy oraz Toruniu Carrefour wprowadził wersję testową kampanii skupiającej się na idei "less waste". Klienci sieci handlowej mogą przynosić własne pudełka, słoiki oraz woreczki, do których pakowane będą produkty dostępne na wagę. Sprzedawca w sklepie nakłada do przyniesionego przez klienta opakowania towar, odlicza wagę pojemnika od wagi produktu oraz przykleja etykietę potrzebną do zeskanowania przy kasie. 

Po przetestowaniu projektu Carrefour Polska zdecydował się na udostępnienie we wszystkich sklepach możliwości dokonywania zakupów owoców, warzyw oraz innych produktów na wagę do własnych pojemników.

– Wprowadzenie idei "less wage" do sieci Carrefour jest priorytetem w działaniach proekologicznych realizowany wspólnie z klientami sieci dla dobra naszej planety, –  przekonuje Barbara Kowalska, Dyrektor ds. Jakości i Zrównoważonego Rozwoju Carrefour Polska.

Filozofia "zero waste" rozpoczęła swoją historię w latach 1998-2002, od rozmów dr Daniela Knappa z przedstawicielami rządów i firm na temat minimalizacji marnotrawstwa materiałów i sposobach przetwarzaniach ich. Obecnie koncepcja "less waste" uznawana jest przez część społeczeństwa za styl życia, a na jej promowanie decyduje się coraz więcej sieci handlowych.

DF

Przeczytaj też

Komentarze