Grupa Wojas ma 1,6 mln zł straty netto po półroczu, na koniec roku ma mieć 172 salony

(fot. Materiały dla mediów)

Grupa Wojas ma 1,6 mln zł straty netto po półroczu, na koniec roku ma mieć 172 salony

Grupa kapitałowa Wojas, producent i dystrybutor obuwia, zmniejszył po pierwszym półroczu 2018 roku stratę netto do 1,6 mln zł z 1,65 mln zł przed rokiem. Przychody grupy spadły do 104,9 mln zł ze 108,2 mln zł rok wcześniej - poinformowała spółka w raporcie półrocznym.

W kanale online Wojas zanotował w pierwszym półroczu wzrost sprzedaży o 7 proc. r/r., a w kanale offline sprzedaż spadła o 7,2 proc. r/r.

Wojas podał, że w kanale online na dynamikę sprzedaży pierwszego półrocza ujemnie wpłynęła wysoka baza z zeszłego półrocza oraz zmiany w funkcjonowaniu e-sklepu dokonywane w okresie maj–czerwiec 2018 r.

"Na spadek sprzedaży w kanale offline wpływ miały następujące czynniki: bardzo ciepła wiosna i lato 2018, co spowodowało mniejsze zainteresowanie klientów na kolekcję wiosenną i całoroczną, a wzrost zainteresowania na kolekcję letnią; mniejszy traffic r/r w centrach handlowych oraz w mniejszym zakresie wprowadzenie częściowego zakazu handlu w niedzielę" - napisano w komentarzu do wyników.

W układzie geograficznym największa sprzedaż detaliczna Wojasa dokonuje się w Polsce – 90,6 proc. w strukturze sprzedaży, następne jest to Słowacja – 3,8 proc. oraz Czechy – 3,3 proc.

Wśród planów na kolejne kwartały Wojas wymienia rozwój sklepu internetowego w Polsce i za granicą, a także selektywne podejście do obecnych sklepów, w tym likwidacja nierentownych i renegocjacja stawek czynszowych w umowach najmu.

Na koniec roku grupa Wojas planuje mieć 172 salonów.

W I półroczu sieć zmniejszyła się o trzy salony i na koniec czerwca liczyła 174 salony.

"Jednocześnie wyniki sprzedażowe lipca i sierpnia 2018 roku pokazują wzrost stacjonarnej sprzedaży detalicznej, odpowiednio o 3,4 proc. r/r w lipcu oraz 2,2 proc. r/r w sierpniu 2018 r." - napisano w komentarzu do wyników.

Po ośmiu miesiącach 2018 r. sprzedaż w kanale online rośnie o 22,3 proc. r/r i taka dynamika sprzedaży powinna utrzymywać się do końca tego roku. (PAP Biznes)

pr/

Przeczytaj też

Komentarze