ERG planuje na przełomie roku zakończyć przegląd opcji strategicznych

(fot. Puls Biznesu)

ERG planuje na przełomie roku zakończyć przegląd opcji strategicznych

ERG, zajmujący się produkcją wyrobów z tworzyw sztucznych, planuje jeszcze w tym roku lub na początku przyszłego przedstawić efekty przeglądu opcji strategicznych - poinformowała spółka w komunikacie prasowym.

"Jesteśmy już na zaawansowanym etapie w tym procesie i myślę, że do końca tego roku lub na początku przyszłego poinformujemy opinię publiczną o podjętych decyzjach, które mogą zapewnić spółce nowe możliwości wzrostu" - powiedział prezes ERG Robert Groborz, cytowany w komunikacie.

ERG w maju rozpoczął przegląd opcji strategicznych. Spółka informowała, że pod uwagę brane będą różne możliwości, w tym nabycie od ERG pakietu akcji własnych lub zakup pakietu akcji ERG od akcjonariuszy.

ERG przedstawił we wtorek wyniki za pierwsze półrocze 2018 roku.

Grupa zanotowała zysk netto na poziomie 1,56 mln zł wobec 1,8 mln zł zysku rok wcześniej. Przychody wyniosły 46,9 mln zł w porównaniu do 45,2 mln zł rok temu.

ERG poinformował, że negatywny wpływ na uzyskany zysk netto w I półroczu 2018 r. miał wzrost wynagrodzeń i świadczeń na rzecz pracowników o prawie milion zł.

Spółka zwiększyła sprzedaż z eksportu o 6,7 p.p (z 14,92 proc. w I półroczu 2017 do 21,66 proc. obecnie). Sprzedaż zagraniczna wyniosła 10,2 mln zł w porównaniu do 6,8 mln zł przed rokiem.

W opinii zarządu ERG istnieje dalszy potencjał do zwiększania przychodów ze sprzedaży głownie wyrobów foliowych do zagranicznych klientów.

"Obecnie skupiamy się na rozwoju eksportu, który pozwala nam uzyskiwać wyższe marże w porównaniu do tych generowanych ze sprzedaży w kraju. Jestem przekonany, że dzięki intensyfikacji działań prosprzedażowych za granicami Polski jesteśmy w stanie osiągnąć jeszcze wyższy wzrost ze sprzedaży zagranicznej" - powiedział prezes Groborz.

"Trudno jednak oczekiwać na wyższą marżowość całej sprzedaży przy nadal obserwowanej presji na wzrost wynagrodzeń. Jest ona niższa niż jeszcze rok temu, ale ten trend w branży produkcyjnej jest ciągle obecny. Przy tak dużej konkurencji na polskim rynku nie jesteśmy w stanie niwelować wzrostu wynagrodzeń poprzez wyższe ceny naszych produktów" - dodał.

W pierwszym półroczu 2018 roku folie stanowiły 93,77 proc. wartości całej sprzedaży Spółki. Spółka prowadzi sprzedaż do klientów z branży spożywczej, samochodowej, przemysłowej oraz poligraficznej.

ERG sprzedaje swoje produkty m.in. do Niemiec, Włoch, Słowacji, Francji, Rosji, Białorusi, Serbii czy Mołdawii. W ostatnim okresie spółka zwiększyła eksport do państw z południa Europy. W sumie eksportuje produkty do 21 państw.

Spółka zainwestowała przez ostatnie kilka lat około 20 mln zł w rozbudowę innowacyjnych linii produkcyjnych a także w rozwój nowych produktów. Moce produkcyjne wzrosły o ponad 50 proc.

ERG pod koniec trzeciego kwartału uruchomi nową linię produkcyjną o wartości 4,5 mln zł, której zakup był współfinansowany ze środków Unii Europejskiej. Dzięki temu moce produkcyjne firmy wzrosły o 15 proc. (PAP Biznes)

pr/

Przeczytaj też

Komentarze