Wniosek o dotacje w programie "Czyste powietrze" złożymy w banku

(fot. YAY Foto)

Wniosek o dotacje w programie "Czyste powietrze" złożymy w banku

Wniosek o dotację w ramach programu „Czyste powietrze” złożymy w banku. Trwają konsultacje w tej sprawie. 

Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej przeprowadził konsultacje z bankami na przełomie września i października. Tematem rozmów było wypracowanie modelu współpracy w ramach realizacji programu „Czyste powietrze”.

Współpraca polegać ma m.in. na umożliwieniu klientom banków składanie wniosków o dotacje za pośrednictwem bankowości elektronicznej - podobnie jak w przypadku programu "Rodzina 500+". NFOŚiGW oczekuje, że banki zorganizują linie kredytowe na finansowanie inwestycji gospodarstw domowych w ramach programu „Czyste powietrze". 

Chęć zaangażowania się w projekt wyraził Alior Bank, BNP Paribas, BOŚ Bank, Spółdzielcza Grupa Bankowa oraz Bank Gospodarstwa Krajowego, Krajowy Związek Banków Spółdzielczych i Związek Banków Polskich, czytamy na stronie NFOŚiGW.

„Czyste powietrze” to rządowy program, w ramach którego uczestnicy mogą otrzymać dofinansowanie na termomodernizację lub wymianę źródeł ciepła w domach. Beneficjentami programu są osoby fizyczne będące właścicielami lub współwłaścicielami jednorodzinnego budynku mieszkalnego, lub wydzielonego w budynku jednorodzinnym lokalu mieszkalnego z wyodrębnioną księgą wieczystą.

Maksymalnie można otrzymać 53 tys. zł dofinansowania. Od stycznia 2019 roku wstrzymany został nabór wniosków, w lipcu wprowadzone zostały zmiany w programie.

NFOŚiGW w ramach „Czystego powietrza” przewiduje dwie formy finansowania w postaci:

  • dotacji,
  • lub pożyczki.

Projekt trwa od 2018 do 2029 roku. Wnioski przyjmowane będą do 31 grudnia 2027 roku. Budżet programu wynosi 103 mln zł. W tym 63,6 mln zł bezzwrotnego dofinansowania oraz 39,7 mln zł zwrotnych pożyczek. 

Przeczytaj też

Komentarze