Treści na Forum Bankier.pl publikowane są przez użytkowników portalu i nie są autoryzowane przez Redakcję przed publikacją... Bankier.pl nie ponosi odpowiedzialności za informacje publikowane na Forum, szczególnie fałszywe lub nierzetelne, które mogą wprowadzać w błąd w zakresie decyzji inwestycyjnych w myśl art. 39 ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o obrocie instrumentami finansowymi. Przypominamy, że Forum stanowi platformę wymiany opinii. Każda informacja wpływająca na decyzje inwestycyjne pozyskana przez Forum, powinna być w interesie inwestora, zweryfikowana w innym źródle.
Moderator: Czat inwestorski z Tomaszem Szmidem - Prezesem Zarządu spółki BALTICON S.A. rozpocznie się 13 czerwca, o godzinie 11:00. Zachęcamy do zadawania pytań !
Moderator: Witamy serdecznie Prezesa Balticon SA na czacie z inwestorami
Moderator: Witam wszystkich inwestroów, któzry odpowiedzieli na nasze zaproszenie na czat. z przyjemnością odpowiem na Państwa pytania
dziennikarz1: Witam, Czy mógłby Pan Prezes powiedzieć coś więcej o firmie, jakie są plany na ten rok, czy planują Państwo jakieś działania związane z przejściem na GPW i zwiększeniu płynności ? Dziękuję
Tomasz Szmid: Plany na ten rok – przede wszystkim spełnienie obietnic składanych przy wejściu na NC. Wszystko wskazuje na to, że przekroczymy plany rozwojowe. Na koniec kwietnia przekraczamy plan dotyczący zwiększenia obrotów o 13%.
silesia: Czy mógłby Pan Prezes podać największych kontrahentów spółki ? Czy tą są te same firmy, czy następuje rotacja ? W jakiej walucie rozliczają się Państwo z firmami ? Czy kursy walut wpływają na wynik finansowy spółki ?
Tomasz Szmid: Zależy od działu Spółki. W terminalach - stabilni kontrahenci od kilkunastu lat, tacy jak Maersk, Chipolbrok OOCL, APL, Hyundai, CMA-CGM.
Tomasz Szmid: W trznsporcie - szkielet klientów jest stabilny od 8 lat, czyli od początku transportu - znów Maersk i OOCl, pozostali klienci zależnie od trendów rynkowych.
Tomasz Szmid: W handlu - wolna amerykanka, ale na bazie dużych firm - JYSK, Makro Cash & Carry, Schenker
Tomasz Szmid: Pytanie o waluty. Rozliczamy się w PLN i EUR, znacznie mniej w USD. Wpływ kursu waluty jest niewielki ze względu na dopasowanie przychodów i kosztów walutowych. Na przykład - przychody w EUR pokrywają koszty leasingów także zaciągniętych w EUR
tycjan: Panie Prezesie jak wygląda procentowo udział poszczególnych gałęzi transportu w Państwa firmie (transport morski, kolejowy, drogowy). Jaka jest dywersyfikacja Państwa klientów w sensie ilościowym ?
Tomasz Szmid: Transport drogowy - 92% Kolejowy - 8%, dynamicznie rośnie. Morski 0% - nie jest to nasz core business. (Jeszcze nie mamy własnych statków o długości 400 m :) )
iooio: ijijijij
Tomasz Szmid: ojojoj
król: Jakie są plany na ten rok, czy spółka planuje jakieś akwizycje na b. rozdrobnionym rynku usług transportowych ?
Tomasz Szmid: W tym roku planujemy dynamikę przychodów 28% - obrót rzędu 38 mPLN. Na rynku transportowym zamiast akwizycji planujemy zwiększyć ilość przewoźników z nami współpracujących. Rozważamy akwizycje wśród firm spedycyjnych.
wojtek: Czy istnieje na tym rynku istotna dla Państwa konkurencja?
Tomasz Szmid: Oczywiście, że istnieje, choć warto zauważyć, że nasz udział w rynku sięga w niektórych dziedzinach 47%. Przykładowa konkurencja to - Radunia Containers, Eko Transped, Contex.
Prezes-ka: Czy spółka Pekaes jest bezpośrednim Państwa konkurentem ?
Tomasz Szmid: Nie wprost. Jest to firma transportowa, ale trudni się głównie przewozem tzw. "plandek", nie kontenerów.
kramek: Witam, czy mogliby Państwo coś więcej powiedzieć o nagrodzie przyznanej przez Inwestycje.pl ? Z całym szacunkiem, ale są lepsze firmy od Balticon SA. Co zaważyło o przyznaniu 1 miejsca ?
Tomasz Szmid: Zasadniczo jest to pytanie do portalu Inwestycje.pl, ten ranking toczył się bez naszego udziału – zaocznie. Natomiast kryteria oraz punktacja są publicznie znane, zostały opublikowane przez Organizatora: Pierwszy etap zakończył się nominowaniem niemal 200 spółek z obu parkietów, które następnie – podczas etapu drugiego - zostały poddane analizie przez Kapitułę Programu. Pod uwagę wzięto cztery wskaźniki finansowe: zysk netto spółki za 2010 rok, zysk 2009/2010, zwrot z kapitału własnego (ROE) oraz wskaźnik rentowności sprzedaży. W każdej kategorii wybrano 10 spółek, dla których podane wskaźniki były najwyższe. Podczas oceniania zastosowano 10-punktową skalę, przy czym spółka z najlepszym wynikiem w danej kategorii (z najwyższym zyskiem netto, ROE, itp.) otrzymywała 10 punktów. Następnie analizie poddano transparentność spółki i perspektywy rozwoju branży, w której funkcjonuje dana spółka. Każdą spółkę oceniano w skali od 1 do 10, przy czym spółki ocenione przez analityków jako najbardziej transparentne i przejrzyste otrzymywały po 10 punktów. Dodatkowo punktowane były spółki najczęściej wskazywane przez czytelników Inwestycje.pl podczas etapu pierwszego.
wojtek: Czy w najbliższym czasie planowane są emisje akcji, jeśli tak to w jakeij cenie i z jakimi zasadami przydziału
Tomasz Szmid: Nie. W najbliższym czasie nie są planowane żadne nowe emisje akcji.
wojtek: Jakie ryzyka związane z działalnością widzą Państwo w bieżącym roku
Tomasz Szmid: Największe ryzyko z jakim się borykamy to to, że rozwój infrastruktury drogowej i kolejowej w Polsce nie nadąży za wymogami rynku i spowolni dynamikę wzrostu.
wojtek: Czy Państwa zdaniem nadciągający kryzys na rynkach wpłynie na Państwa działąlność?
Tomasz Szmid: Zgodnie z naszą wiedzą kryzys się skończył i czeka nas jeszcze dłuższy czas dynamicznego rozwoju. Niemniej nie możemy narzekać na kondycję i rozwój naszej firmy w czasie ostatniego kryzysu. Pozwoliła nam taniej kupować środki transportu, usługi budowlane itd. Wbrew pozorom kryzys nie powstrzymał naszego rozwoju w najmniejszym stopniu.
krezus: W raporcie za IQ można również przeczytać, że planują Państwo ok 38 mln przychodów i zysk netto na poziomie 1 mln. Jakie jest prawdopodobieństwo zrealizowania tej prognozy, z drugiej strony skąd taka niska rentowność ?
Tomasz Szmid: Prognoza osiągnięcia przychodów 38 mPLN prawdopodobnie będzie przekroczona. Zysk netto na poziomie 1 mPLN nie jest duży, lecz na dynamicznie rozwijającym się rynku, reinwestujemy środki własne w celu maksymalizacji ekspansji.
Odhinn: Czy BLT posiada jakoś bliżej sprecyzowane plany odnośnie perspektywy przejścia na rynek regulowany?
Tomasz Szmid: Zgodnie ze strategią spółki decyzja o wejściu na rynek główny zostanie podjęta po sprecyzowaniu przyszłych planów inwestycyjnych. Najbardziej prawdopodobny termin to rok 2012. Formalnie nie istnieją przeszkody naszego przejścia na GPW, jako że jesteśmy jedną z największych spółek na New Connect.
tycjan: 12 maja br. wypuścili Państwo informację ze spółki odnoszącą się do aktualnej wyceny i kursu akcji. Czy jest to odpowiedź na pytania akcjonariuszy ? Czym spowodowane było takie działanie ?
Tomasz Szmid: Komunikaty spółki, odnoszące się do fluktuacji kursu, są przede wszystkim odpowiedzią na pytania inwestorów. Pytania te dotyczą bowiem jego standingu, podejrzeń że może biznes podupada; sugestii związanych z tym, że insiderzy sprzedają akcje, a do tego zapominają raportować. W związku z takimi pytaniami, Emitent zbiorczo przedstawił zarówno odwołanie do bieżąco publikowanych wyników finansowych (z resztą rekordowo pozytywnych), jak i przypomnienie, iż pierwotni właściciele nie posiadają zdematerializowanych akcji (co stanowi małą przeszkodę w ich zbywaniu i zasypywaniu rynku…). Tak więc działanie to miało na celu zbiorcze przedstawienie stanowiska oraz standingu Emitenta w obliczu obserwowanej przeceny waloru, która w dodatku nie pokrywa się z sytuacją organiczną.
tycjan: Ile osób zatrudnia firma ?
Tomasz Szmid: Grupa zatrudnia przeszło 120 osób w Gdańsku, Gdyni i Szczecinie.
kramek: Jak wygląda cash flow w firmie ? Czy spółka ma kasę w gotówce na regulowanie bieżących zobowiązań, czy spółka korzysta z kredytów krótkoterminowych ?
Tomasz Szmid: Przoszę o chwilę czasu. Sprawdzę najświeższe dane.
restro1: Kto jest animatorem akcji spółki, może to animator odpowiedzialny jest po części za spadek kursu ?
Tomasz Szmid: Animatorem jest Beskidzki Dom Maklerski. Oferta market makerów w Polsce jest ograniczona.
MarcInvest: Czy perspektywicznie transport morski bedziecie miec panstwo na uwadze i czy nie mozna obslugiwac statkow innych armatorow zamiast inwestowac we wlasne?
Tomasz Szmid: Niestety nie planujemy inwestycji we własne statki. Nie planujemy rozwoju w tej dziedzinie. Wystarcza nam fakt, że naszymi kontrahentami są globalni operatorzy dysponujący największymi statkami na świecie.
ada11: Jaka jest średnia rentowność usług transportowych w branży ? Czy w przewozie kolejowym marże są wyższe ?
Tomasz Szmid: Tak, w przewozach kolejowych marże są wyższe. Rentowność transportu jest co najmniej tak niestabilna jak ceny paliwa. Niestety nie mogę ujawnić stosowanej przez nas marży. Jest to tajemnica handlowa.
łukasz.g: Jaki wpływ na rentowność biznesu ma cena benzyny na poziomie 5 zł, wysokie koszty autostrad. Czy zwiększają Państwo cenę za przesyłki , aby \"odbić\" marżę ?
Tomasz Szmid: Zwiększamy ceny usług, aby utrzymać stosowane przez nas marże. Oczywiście, że poziom cen na przykład paliwa ma wpływ na cenę transportu i realizowane zyski. Proszę jednak zauważyć, że na konkurencyjnym rynku najważniejsze dla nas jest, aby poziom cen był identyczny dla wszystkich firm. Na przykład: cena paliwa rośnie dla wszystkich przewoźników, ale nieliczni są w stanie bronić się przed podwyżkami poprzez hurtowy zakup paliwa do własnych zbiorników. Tym samym "nasz" koszt paliwa jest niższy niż w większości firm transportowych
tomasz k: Panie Prezesie jak Pan skomentuje zachowanie kursu Pana spółki, zwłaszcza szybki spadek z 1,2 pln do 60 gr oraz następnie do 40 gr.Jestem już dlugo na rynku ale takiego spadku i w takim tempie to jeszcze nie widziałem.Kiedy wg Pana kurs się może odbudować na np 1 zł?Dziękuję.
Tomasz Szmid: Panie Tomaszu, my również jesteśmy zadziwieni takim biegiem wydarzeń, związanych z kursem waloru. W szczególności, gdy popatrzymy na to przez pryzmat naszych przenosin na rynek główny, rozmów z funduszami czy akwizycji – przecena akcji komplikuje nam te plany. Kurs akcji i standing Spółki zupełnie się rozmijają.
Odhinn: Czy istnieje w najbliższym czasie prawdopodobieństwo zdematerializowania akcji posiadanych przez pierwotnych właścicieli w celu umożliwienia ich zbycia na rynku publicznym? Czy są w ogóle takie plany?
Tomasz Szmid: Nie ma planów dematerializacji akcji posiadanych przez pierwotnych insiderów. Przy przenosinach na rynek główny niezbędne będzie zdematerializowanie takiej ilości akcji, aby 25% znalazło się w obrocie. W przeciągu roku nasze przenosiny na rynek główny nie są prawdopodobne.
Suprena: Panie Prezesie, pytanie odnosnie dziejszego komunikatu o umowie istotnej, czy podjałby sie Pan określenia szacunkowych rocznych przychodów z jej tytułu? ...oraz przyblizonej marzy?
Tomasz Szmid: Zgodnie z podanymi danymi, w skali roku Umowa na rzecz Orlenu powinna przynieść 11% obrotu Spółki. Szacujemy tą kwotę na 3,6 mPLN. Dane dotyczące marży są niestety tajemnicą handlową.
Suprena: Wspominał Pan o dynamice sprzedazy w tym roku 28%, a jaką prognozuja Panstwo dynamikę kosztów?
Tomasz Szmid: Robimy oczywiście wszystko w celu konsekwentnego ograniczania kosztów. Przykładem jest zakończenie budowy wlasnego serwisu floty transportowej, redukujący drastycznie koszty obsługi taboru. Uprzejmie proszę pamiętć, że na naszym zysku ciąży amortyzacja, w związku z czym to EBITDA oddaje faktyczny stan finansowy Spółki.
wojtek: czy ten niższy kurs nie niesie ze sobą ryzyka wrogiego przejęcia?
Tomasz Szmid: Oczywiście niestety istnieje takie ryzyko, które dało nam do myślenia szczególnie w obliczu obserwowanej przeceny akcji przy ogromnych obrotach. Tym niemniej dopóki nie zwiększymy free floatu z obecnych 8% to do wrogiego przejęcia nie dojdzie. Możliwe są jedynie naciski.
tomasz k: a czy nie uważa Pan ze ktoś celowo zbił kurs i nadal to robi aby skupić jak najwięcej waszych akcji ewentualnie chce poprzez te skupione akcje wywrzeć na was jakiś nacisk?takie manewry robią np fundusze jak chcą kogoś zmusić do rozmów z nimi
Tomasz Szmid: Nasi doradcy również wskazywali na taką ewentualność. Nie posiadamy uprawnień nadzorczych ani regulacyjnych, aby sprawdzić źródło obecnych nacisków.
MarcInvest: Jakie byloby Pana zachowanie jako przecietnego inwestora gdyby zainwestowalby Pan swoje srodki w tak dobra Firme z calym szacunkiem jak panska i po 5 miesiacach mialby Pan 1/5 w swoim portfelu????
Tomasz Szmid: Nie wiem, czy Pan zauważył, ale JA JESTEM jednym z akcjonariuszy tej Spółki (pośrednio i bezpośrednio). Wiem, jak się czuje i przeciętny i nieprzeciętny inwestor.
geniusz`: Ile samochodów liczy Państwa flota w tej chwili ? Czy wszystkie samochody są własnością spolki, czy podnajmują Państwo mniejsze firmy ?
Tomasz Szmid: Obecnie posiadamy 31 ciągników własnych, lub leasingowanych. Grupa ciężarówek jeżdżących dla Balticon SA liczy 58 zestawów. Ponadto posiadamy 34 specjalistyczne naczepy wyposażone w agregaty i sporą flotę mniejszych samochodów serwisowych, usługowych itp.
wojtek: Co daje najnowsza umowa z PKN ORLEN? Jakie inwestycje zostały już podjęte dla jej realizacji?
Tomasz Szmid: Daje nam istotne zwiększenie obrotów terminalowych a tym samym obrotów całej firmy. Inwestycje w celu obsługi kontraktu prowadzone są już od kilku miesięcy i polegały na: rozbudowie placu, zatrudnieniu zespołu ludzi, przeszkoleniu zespołu ludzi i zwiększenia ilości sprzętu przeładunkowego.
MarcInvest: Panie Prezesie prosze napisac i wyjasnic dlaczego tak bardzo brak odzwierciedlenia wspanialej 20 letniej jesli sie nie myle dzialalnosci firmy na NC na parkiecie.Pokladam nadzieje w tej firmie i zamierzamy zainwestowac. Juz mamy dosc spora ilosc akcji zamierzamy dokupic Ale niestety od debiutu b. mocny spadek 4krotny...
Tomasz Szmid: :) Dobry czas na zakupy. Brak korelacji pomiędzy operacyjną sytuacją spółki a wydarzeniami na parkiecie jest dla nas również zaadziwiający.
MarcInvest: Panie Tomaszu S. Tak wiem o Pana udzialach i wiem jak sie czujemy proporcjonalnie i procentowo do tych udzialow w Firmie.Wierze,ze pojedziemy z kursem do 21 grudnia do gory i spedzimy znakomite spokojne i zdrowe swieta i wejdziemy w nowy rok z usmiechem na twarzy Wlasnie nasza grupa sklada zlecenia na kolejny zakup akcji naszej porzadnej Firmy BALTICON
Tomasz Szmid: :) Dziękuję za wsparcie. Serdecznie życzę powodzenia (i sobie przy okazji) ;)
Tomasz Szmid: Pytanie związane ze zobowiązaniami krótko i długookresowymi, a więc z ogólna płynnością i cash-flow. Z danych BALTICON SA. na dzień 30.04.2011: Spółka spłaca na bieżąco swoje zobowiązania, wspomagając się przy ich spłacie - zgodnie z założoną strategią finansową - kredytami obrotowymi. Warto też podkreślić niską dźwignię finansową (kredyty/kap. własne) na poziomie 4%. Wskaźnik płynności bieżącej – 1,25 (modelowy 1,3-2,0) Wskaźnik płynności szybkiej – 1,02 (modelowy 1,0) Wskaźnik płynności gotówkowej – 0,14 (modelowy 0,2) Poszczególne pozycje bilansu, o które padło pytanie: Zobowiązania długoterminowe: 1.144.572,35 W tym kredyty i pożyczki 121.200,00 Zobowiązania krótkoterminowe 9.511.404,85 W tym kredyty i pożyczki 1.594.867,93
Moderator: Szanowni Panstwo, nasz czas się kończy. na wszystkie pytania odpowiemy offline i zostana one opublikowane na stronie SII w najbliższych minutach. Bardzo dziękuję za wszystkie pytania a przede wszystkim za możliwość rozmowy.
wojtek: Na jednym z for internetowych usłyszałem hipotezę, że statki przywożą podrobione akcje balticonu - każdy kolejny kontenerowiec powoduje spadek kursu. Co Pan o tym sądzi? : )
Tomasz Szmid: Świetny pomysł. Pomyślimy o akwizycię firmy somalijskiej w celu redukcji dopływu akcji.
wojtek: Jak zachęciłby Pan akcjonariat na rynku nc do kupna akcji Balticonu? Obecnie znajdują się w trendzie spadkowym, dodatkowo tendencja ta jest ewidentnie celowo wywołana. W związku z tym, że to rynek podwyższonego ryzyka wiele osób obawia się, że obecnie kierunek kursu się nie zmieni - może lepiej czekać na niższe poziomy?
Tomasz Szmid: Zawsze lepiej jest czekać na niższe poziomy. Zachęcam inwestorów do czytania i analizy naszych regularnych raportów.
andrzej123: Panie Prezesie dlaczego kurs Pana spółki zachowuje się tak fatalnie od debiutu?Jest to jak na ten moment moja najgorsza inwestycja.kupowałem akcje w okolicach 1,2, po stablizacji kurs bez przyczyny spadał poniżej 1 zł i zaraz wylądował na 60 gr by potem nagle spaść na 40 gr wyglądało to jakby w spółce działo się coś złego.Proszę o komentarz.
Tomasz Szmid: Panie Andrzeju, zgodnie ze wszystkimi naszymi komunikatami, obserwowana przecena waloru nie ma żadnego powiązania z sytuacją operacyjna czy finansową Spółki. Nie jesteśmy w stanie wyjaśnić jej powodów, nie posiadamy również kompetencji nadzorczych czy regulacyjnych, by ustalać czy i w jakim celu mogłoby dochodzić do manipulacji kursem. W obliczu „rozjeżdżania się” fundamentów od wyceny giełdowej, Zarząd skupia się po prostu na realizacji prognoz i ekspansji w rynku logistyki kontenerowej – z tego bowiem ponad wszelką wątpliwość jest i będzie rozliczany. Wierzymy również, że prędzej czy później korelacja pomiędzy życiem gospodarczym a „niewidzialną ręką rynku” przywróci odpowiednie proporcje. Proszę zauważyć, iż również jesteśmy zainteresowani wzrostem kursu.
andrzej123: ponadto proszę o wyjasnienie jak to jest możliwe że akcji w obrocie jest mało a w dniu 11 i 12 maja przeszło ich ponad 35 ml i w te dwa dni kurs spadł bez przyczyny o 50%.ostatnie dni nie przynoszą poprawy ktoś skutecznie blokuje wzrosty jak widać po transakcjach.ile wg Pana wynosi godziwa wartość spółki czy jest to 40 gr?
Tomasz Szmid: Panie Andrzeju, zgodnie ze wszystkimi naszymi komunikatami, obserwowana przecena waloru nie ma żadnego powiązania z sytuacją operacyjna czy finansową Spółki. Nie jesteśmy w stanie wyjaśnić jej powodów, nie posiadamy również kompetencji nadzorczych czy regulacyjnych, by ustalać czy i w jakim celu mogłoby dochodzić do manipulacji kursem. W obliczu „rozjeżdżania się” fundamentów od wyceny giełdowej, Zarząd skupia się po prostu na realizacji prognoz i ekspansji w rynku logistyki kontenerowej – z tego bowiem ponad wszelką wątpliwość jest i będzie rozliczany. Wierzymy również, że prędzej czy później korelacja pomiędzy życiem gospodarczym a „niewidzialną ręką rynku” przywróci odpowiednie proporcje. Proszę zauważyć, iż również jesteśmy zainteresowani wzrostem kursu.
bart: Czy nie obawia się Pan, że znaczny spadek kursu akcji może wpłynąc na wizerunek Państwa firmy w oczach kontrahentów ?
Tomasz Szmid: Nie obawiam się. Nasze relacje z kontrahentami sięgają 20 lat wspólnej działalności. Często wizytują naszą firmę i widzą na bieżąco nasz rozwój i postęp.
wacek: Czy od kiedy są Państwo jako spółka notowani na NC, łatwiej jest pozyskiwać klientów ?
Tomasz Szmid: Tak. Jest to faktem. W gronie naszych konkurentów są Sp. z o.o. a nawet SC. Od czasu wejścia na NC jesteśmy traktowani jako poważny i silny partner do rozwoju i współpracy, który może zaplanować i przeprowadzić istotne kapitałochłonne inwestycje. Wejściem na NC wyprzedziliśmy konkurencję o kilka kroków.
franco: Witam! Panie Prezesie wartość księgowa firmy to niespełna 40 mln zł, a kapitalizacja powyżej 130 mln zł. Skąd taka wysoka wycena ? Kurs od debiutu cały czas spada...
Tomasz Szmid: Jeśli chodzi od wycenę, kluczem do zrozumienia wskaźników wyceny spojrzenie na Balticon na tle branży. Proszę zauważyć, iż Balticon posiada mniejszą czy większą konkurencję, notowaną na giełdzie – a więc hipotetycznie wycenioną już przez rynek. Ta rynkowo wyceniona konkurencja posiada wskaźniki wyceny bardzo zbliżone, przykładowo dla porównania P/BV w ATC Cargo wynosi ok. 12,35, czy PCC Intermodal 10,59, który od lat generuje wyłącznie straty – P/E – 49,92. I tak by długo. Nie jest zasługą czy winą Balticonu taki model wycen dla branży TLS. Spotkaliśmy się z analitycznym wytłumaczeniem, które przyczyn takiego stanu rzeczy upatrywało w istotnym zacofaniu rynku polskiego i sąsiednich w tym segmencie, co z racji na zjawiska makro po prostu będzie musiało zostać nadrobione. Z wielu przyczyn, które wymieniane są również w naszych raportach miesięcznych i okresowych. Proszę mieć na względzie, iż spółka wyraźnie zakomunikowała swoją strategię. Jej istotnym elementem jest przejście na główny rynek, ku czemu są coraz bardziej realne przesłanki na poziomie działalności operacyjnej – Balticon jest największym w Polsce operatorem logistyki kontenerowej, z dynamiką co najmniej 30%. Tworzenie negatywnej historii notowań czy bierna akceptacja takiego zjawiska stoi w całkowitej sprzeczności z tym celem, jak i globalnie z interesem Spółki. Stąd Emitent dokłada wszelkich starań, aby wykorzystać w tej walce swój jedyny i najlepszy oręż – wyniki operacyjne, z których na pewno zostanie obiektywnie przez rynek rozliczony
tomasz k: czy kibicuje Pan Lechii Gdańsk?
Tomasz Szmid: Oczywiście, że tak. Nie jest to łatwe. Cała firma kibicuje Arce z wyjątkiem jednego pracownika (Legia Warszawa). Jeśli opadną mnie kiedyś szalikowcy Arki, zgłoszę się do Pana po pomoc :)
wojtek: porozmawiajmy może o spadku kursu. Jak wynika z komunikatów firma nie widzi żadnego uzasadnienia tego spadku. Być może jednak wiąże z czymś o czym inwestorzy nie wiedzą.
Tomasz Szmid: Panie Wojtku, staramy się prowadzić bardzo transparentną politykę informacyjną oraz w pełni przestrzegać obowiązków informacyjnych. Uważny czytelnik zauważy, iż nasze raporty miesięczne dalece wykraczają poza regulacje rynkowe, zawierają bardzo wyczerpujące informacje o zjawiska w otoczeniu rynkowym, co miesiąc aktualizowane wyniki finansowe, itd. W związku z tym podkreślam raz jeszcze, iż ani zarząd ani nawet najbardziej dociekliwi inwestorzy nie znajdują uzasadnienia fundamentalnego dla przeceny waloru.
łukasz.g: A kto jest Autoryzowanym Doradcą NC dla spółki ?
Tomasz Szmid: Kancelaria KKW z Krakowa
Semir: Jak oceniąją Państwo realizowane relacje inwestorskie w spółce ? Szczerze przyznam, że mało wiem o spółce, nie mam gdzie zaciągnąć informacji o branży i firmie. Na stronie internetowej jest b. mało treści.
Tomasz Szmid: Wszystkie te informacje, które Pan wymienia, są na www… Faktycznie tych kilkadziesiąt artykułów branżowych może nie być wyczerpujące dla osób najbardziej dociekliwych, ale staramy się. Jeśliby potrzebował Pan jakiś dodatkowych informacji, wówczas zapraszamy do kontaktu bezpośredniego: Balticon@carda.pl, tel.: 601 90 44444. Zachęcam również do lektury bardzo wyczerpujących i aktualnych raportów miesięcznych, wyposażonych w najświeższe wyniki finansowe i dane około rynkowe Spółki.