Treści na Forum Bankier.pl publikowane są przez użytkowników portalu i nie są autoryzowane przez Redakcję przed publikacją... Bankier.pl nie ponosi odpowiedzialności za informacje publikowane na Forum, szczególnie fałszywe lub nierzetelne, które mogą wprowadzać w błąd w zakresie decyzji inwestycyjnych w myśl art. 39 ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o obrocie instrumentami finansowymi. Przypominamy, że Forum stanowi platformę wymiany opinii. Każda informacja wpływająca na decyzje inwestycyjne pozyskana przez Forum, powinna być w interesie inwestora, zweryfikowana w innym źródle.
Ciekawe pytania, niestety nie mam teraz czasu na szerszą odpowiedź, więc:
Ad.1. O planowanej rentowności projektu nikt nie wypowiadał się oficjalnie, jednak CDP zakłada o 25% wyższą sprzedaż Wiedźmina 2 na PC, niż częsi pierwszej. Umowy z zagranicznymi wydawcami są tak skonstruowane, że większa część ceny gry przypadnie CDP, niz w przypadku Wiedźmina 1 (znana marka + finansowanie projektu z własnych środków = lepsza pozycja negocjacyjna przy zawieraniu umów wydawniczych, Mike pisał kiedyś o tym na którymś z wątków). Wniosek: rentownośc powinna byc o wiele wyższa, a to tylko wydanie na PC, największe zyski powinny pojawic sie po wydaniu wersji na konsole.
Ad.2. Czy RPG ma szansę sprzedać się w wyadniu konsolowym? A co to za pytanie? Oczywiście, ze tak, wystarczy popatrzeć na wyniki sprzedaży konsolowych Mass Effect, czy Dragon Age. I nie nazwałbym świata Wiedźmina "nieznanym" - 1.5 miliona sprzedanych egzemplarzy pierwszej części mówi sama za siebie.
CDP stworzyło nowy silnik specjalnie do tworzenia gier na wielu platformach, dzięki czemu ich tworzenie będzie tańsze (czty. bardziej rentowne). O umiejętności wykorzystania stworzonego przez siebie narzędzia przez artystów i programistrów studia RED jestem zupełnie spokojny.