Treści na Forum Bankier.pl publikowane są przez użytkowników portalu i nie są autoryzowane przez Redakcję przed publikacją... Bankier.pl nie ponosi odpowiedzialności za informacje publikowane na Forum, szczególnie fałszywe lub nierzetelne, które mogą wprowadzać w błąd w zakresie decyzji inwestycyjnych w myśl art. 39 ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o obrocie instrumentami finansowymi. Przypominamy, że Forum stanowi platformę wymiany opinii. Każda informacja wpływająca na decyzje inwestycyjne pozyskana przez Forum, powinna być w interesie inwestora, zweryfikowana w innym źródle.
W odrónieniu od prasy papierowej, jej cyfrowy odpowiednik jest
zdecydowanie czesciej kupowany w prenumeracie. Prawie
wszystkie tytuły w tej formie sprzedaja eGazety. Dla Nexto udział
prenumeraty to 40 procent, dla e-Kiosku - prawie 17 procent.
Dynamiczny rynek
Kioski z cyfrowa prasa rozwijaja sie dynamicznie. W ciagu
ostatniego roku zdecydowanie powiekszyły oferte, poprawiły
sprzeda i zaczeły liczyc sie na rynku kolporterów, dostarczajacych
prase instytucjom.
Amerykanski profesor dziennikarstwa Philip Meyer obliczył kilka lat temu w
swojej ksiace The Vanishing Newspaper: Saving Journalism in the Information
Age, e ostatni czytelnik papierowej gazety zniknie we wrzesniu 2043 roku.
zródło: digitaldeliverance.com
- Na poczatku 2007 roku było to około 20-30 tysiecy egzemplarzy
dostarczanych do czytelników miesiecznie, teraz to jest ju ponad
50 tysiecy egzemplarzy na miesiac - prezentuje dynamike Nexto
Bartłomiej Roszkowski. Jego firma rozwija te siec partnerska,
dzieki której kady internauta moe na swojej stronie sprzedawac
tytuły z oferty Nexto. W kwietniu takich partnerów Nexto miało ju
blisko 8 tysiecy.
Szybki rozwój cieszy te Piotra Kubiszewskiego z e-Kiosku.
Startował 17 lipca 2006 roku z 10 tytułami w ofercie. Po pół roku, w
grudniu, oferował ju 30 tytułów. Rok pózniej - dwa razy tyle, a
pod koniec marca w e-Kiosku dostepnych było ju 80 czasopism. - W
marcu wprowadzilismy do sprzeda y dwie pierwsze gazety
codzienne, a to własnie one, ze wzgledu na swoja czestotliwosc,
znaczaco zwiekszaja liczbe dystrybuowanych publikacji - podkresla
Kubiszewski.
Spółka eGazety za najwiekszy sukces poczytuje sobie przekonanie
do swojej platformy takich wydawców jak Agora, Bonnier Business,
Presspublica czy Infor. - Sukcesem jest te dostawa prasy do
instytucji i du ych korporacji - dodaje Katarzyna Głodek.
Dynamike rynku widac najlepiej w danych publikowanych przez
ZKDP, nawet uwzgledniajac, e Zwiazek kontroluje tylko niewielki
fragment rynku e-prasy: