~moto

Chodzi o złożoność logiki i sklejenie tego w całość. Każdy dodatkowy wariant mnoży ilość ścieżek logicznych do obsługi. Sytuacja: gracz jedzie samochodem i pada strzał (powiedzmy przeciwny gang strzela do gracza). NPC zaczyna uciekać w kierunku odwrotnym do strzału, ale: jeżeli jest płotek w kierunku odwrotnym do miejsca strzału, to może go przeskoczyć. Jeżeli jest kubeł na śmieci to może się za nim schować albo do niego wskoczyć. Jeżeli jest ściana to szuka innego kierunku, znowu patrzymy czy nie ma tam płotku, kubła na śmieci / innych. Ale jeżeli gracz jedzie autem, to ta ucieczka musi już uwzględniać wektor jazdy, znowu musisz wyszukiwać miejsca ucieczki, uwzględniając miejsce oddawanych strzałów (jak strzelają z różnych stron to każdy z nich, żeby npc uciekając od jednego, nie wpadł po lufę drugiego). Jak jedziesz autem a płotek można staranować to npc nie może za niego uciekać, w przeciwieństwie do sytuacji gdy nim nie jedziesz. W tej samej sytuacji jak gracz jedzie samochodem, npc z przeciwnego gangu będzie chciał do Ciebie strzelać, ale nie dać się rozjechać. NPC policji będzie robił inne rzeczy, np taranował gracza ale nie inne samochody. Do tego dodaj to, że npc mogą blisko siebie stać i rozmawiać, i ich ucieczka musi uwzględnić to żeby na siebie nie wpaść, czyli musisz znaleźć dla każdego trochę inną drogę, uwzględniając wszystkie wcześniejsze warunki. Do tego dokładamy zachowanie innych samochodów na drodze: pada ten strzał to oni zaczynają uciekać. Fajnie by było żeby wtedy nie rozjeżdżali innych npc. Więc te drogi ucieczki powinny też uwzględniać inne samochody, nie tylko ten sterowany przez gracza. Jak w innym samochodzie będzie przeciwny gang to on zachowa się inaczej, policja inaczej. A jak będzie do tego jakaś dodatkowa, "elitarna" jednostka policyjna SWAT / DEA to npc kładą się na ziemi, ale uciekają wszystkie gangusy. Ale jak obok będzie klan z którym gracz ma sztamę, to musi strzelać do tych przeciwnych. Jak masz strzelaninę, to npc gangusów powinni się chować za osłonami, uwzględniając pozycje wszystkich przeciwników. Jak będzie ich więcej niż 1, to każdy musi mieć dla siebie miejsce. Dalej: poza tym, że masz tonę logiki zachowania pojazdów przy strzelaninie, to musi być ona wpięta w logikę zwyczajnego poruszania się. Staje na czerwonym świetle, przepuszcza przechodnia, patrzy żeby nie wjechać w tyłek kolejnemu samochodowi. Ale podczas strzelaniny oleje to czerwone, może spróbować ominąć przechodnia (uciekającego) czy inne auto, nie zwolni na zakręcie etc. NPC musi normalnie chodzić, nie wpadać pod auta, tu wejść do jakiegoś budynku, tu się zatrzymać i z kimś pogadać. Jak idzie i zaczyna uciekać to odpala się jedna animacja, jak musi się obrócić to inna (uwzględniająca kąt obrotu) zanim włączysz bieganie, inne dźwięki. Co do silników, przykład z Waszego podwórka: Tylko to żeby dwóch policjantów w DDS1 chodziło parami było poprawiane chyba z 5 razy i i tak niektórym graczom się to bugowało. Bo teoretycznie sprawa jest prosta czy wręcz banalna, w praktyce jest znacznie ciężej. 90% z branży nie ogarnia dobrej architektury informacji i AI umiejące (czasem, ale na pewno nie copilot) napisać dobrą funkcję tego nie zmieni. Tekst o lokalnym modelu jest uroczy - nie mogę się doczekać gierki która zostanie wypluta przez model o 16 czy 32 miliardach parametrów z okienkiem kontekstowym na poziomie 30k tokenów x'D

Dodaj odpowiedź

Temat postu jest wymagany. Temat postu może zawierać min. 2 znaki. Temat postu może zawierać max. 72 znaki.
Treść postu jest wymagana. Treść postu może zawierać min. 2 znaki.
Pole Autor jest wymagane. Pole Autor musi zawierać min. 2 znaki. Pole Autor musi zawierać max. 30 znaków. Pole Autor może zawierać tylko litery, cyfry oraz znaki _ i -.

Treści na Forum Bankier.pl publikowane są przez użytkowników portalu i nie są autoryzowane przez Redakcję przed publikacją... Bankier.pl nie ponosi odpowiedzialności za informacje publikowane na Forum, szczególnie fałszywe lub nierzetelne, które mogą wprowadzać w błąd w zakresie decyzji inwestycyjnych w myśl art. 39 ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o obrocie instrumentami finansowymi. Przypominamy, że Forum stanowi platformę wymiany opinii. Każda informacja wpływająca na decyzje inwestycyjne pozyskana przez Forum, powinna być w interesie inwestora, zweryfikowana w innym źródle.