~anty

„Kiepska” rosyjska łódź podwodna wywołała drwiny NATO.
Rosyjski okręt podwodny Noworosyjsk wynurzył się podczas przepływu przez kanał La Manche, co wywołało żarty Sekretarza Generalnego NATO Marka Rutte. Rosja zaprzecza, jakoby przyczyną była usterka techniczna.

https://images.unian.net/photos/2025_10/1760364152-3693.jpg?r=738535Reuters donosi .

13 października Sekretarz Generalny NATO Mark Rutte wyśmiał „kulawy” stan rosyjskiego okrętu podwodnego zauważonego u wybrzeży Francji.

„Obecnie praktycznie nie ma rosyjskiej obecności morskiej na Morzu Śródziemnym. Jest samotny i zepsuty rosyjski okręt podwodny, który kuleje z patrolu. Jaka zmiana w porównaniu z powieścią Toma Clancy'ego z 1984 roku Polowanie na Czerwony Październik. Dzisiaj to bardziej przypomina polowanie na najbliższego mechanika” – powiedział sekretarz generalny.

Rosyjska Flota Czarnomorska stwierdziła, że ​​okręt podwodny Noworosyjsk wynurzył się z naruszeniem międzynarodowych przepisów nawigacyjnych na kanale La Manche i zaprzeczyła doniesieniom o poważnej awarii technicznej.
Okręt podwodny Noworosyjsk jest częścią 4. oddzielnej brygady okrętów podwodnych rosyjskiej Floty Czarnomorskiej, jest wyposażony w wyrzutnie torpedowe i może przenosić pociski manewrujące Kalibr.
Rosjanie mogą stracić okręt podwodny.
Działania Federacji Rosyjskiej naruszają międzynarodowe prawo morskie i jakie mogą być tego konsekwencje.
Z punktu widzenia międzynarodowego prawa morskiego nie odnotowano dotychczas żadnych bezpośrednich naruszeń ze strony Rosji: okręty podwodne mogą przepływać przez to miejsce nad wodą, choć czasami robią to pod wodą.

„Okręty podwodne powinny przepływać przez tę cieśninę w pozycji nawodnej. Jednak w wielu przypadkach robią to w pozycji zanurzonej. Ten okręt podwodny „Noworosyjsk” przez długi czas przebywał na Morzu Śródziemnym. Miesiąc temu pojawiła się informacja o problemie z układem paliwowym. Nie ma możliwości naprawy takiej awarii na Morzu Śródziemnym” – zauważył kapitan 1. stopnia.
Według eksperta, Rosjanie zwrócili się do Algierii – kraju, który eksploatuje podobne okręty podwodne – ale ta opcja nie zadziałała. Okręt bazował wcześniej na Morzu Czarnym i do wybuchu wojny na pełną skalę, którą Rosja rozpętała przeciwko Ukrainie w 2022 roku, znajdował się w syryjskim Tartusie, wspierając operacje na rzecz Kremla. Z punktu widzenia prawa międzynarodowego, takie wycofanie okrętów podwodnych jest zazwyczaj dozwolone jedynie w celu przeprowadzenia remontów, a Rosja zignorowała te wymogi, na co Turcja nie zareagowała.
„Rosjanie poważnie zaniedbali te wymagania, ale Turcja tego nie zauważyła. Po trzech latach na Morzu Śródziemnym pojawił się poważny problem techniczny, w wyniku którego łódź wypłynęła na powierzchnię w cieśninie”
Rosja rozważy teraz opcje odholowania okrętu do Petersburga w celu naprawy, w przeciwnym razie istnieje ryzyko całkowitej utraty okrętu podwodnego.
Sytuacja Rosjan jest niezwykle poważna:„Jeśli zlekceważymy tę usterkę, możemy całkowicie stracić łódź”.

Piękna trasa do Petersburga , czy NATO wpuści złom na Bałtyk.

Dodaj odpowiedź

Temat postu jest wymagany. Temat postu może zawierać min. 2 znaki. Temat postu może zawierać max. 72 znaki.
Treść postu jest wymagana. Treść postu może zawierać min. 2 znaki.
Pole Autor jest wymagane. Pole Autor musi zawierać min. 2 znaki. Pole Autor musi zawierać max. 30 znaków. Pole Autor może zawierać tylko litery, cyfry oraz znaki _ i -.

Treści na Forum Bankier.pl publikowane są przez użytkowników portalu i nie są autoryzowane przez Redakcję przed publikacją... Bankier.pl nie ponosi odpowiedzialności za informacje publikowane na Forum, szczególnie fałszywe lub nierzetelne, które mogą wprowadzać w błąd w zakresie decyzji inwestycyjnych w myśl art. 39 ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o obrocie instrumentami finansowymi. Przypominamy, że Forum stanowi platformę wymiany opinii. Każda informacja wpływająca na decyzje inwestycyjne pozyskana przez Forum, powinna być w interesie inwestora, zweryfikowana w innym źródle.