Treści na Forum Bankier.pl publikowane są przez użytkowników portalu i nie są autoryzowane przez Redakcję przed publikacją... Bankier.pl nie ponosi odpowiedzialności za informacje publikowane na Forum, szczególnie fałszywe lub nierzetelne, które mogą wprowadzać w błąd w zakresie decyzji inwestycyjnych w myśl art. 39 ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o obrocie instrumentami finansowymi. Przypominamy, że Forum stanowi platformę wymiany opinii. Każda informacja wpływająca na decyzje inwestycyjne pozyskana przez Forum, powinna być w interesie inwestora, zweryfikowana w innym źródle.
marsh Napisał(a): ------------------------------------------------------- > Wszystkie wymienione w art. 18 podmioty naliczają > i opłacają składki od realnych, otrzymywanych > przez ubezpieczonych: wynagrodzenia, świadczenia, > uposażenia, stypendium, zasiłku. Są też wymienione > podmioty, dla których podstawą jest minimalne > wynagrodzenie, a określane odpowiednimi > przepisami. Powiem więcej istnieje cały szereg przychodów nie objętych składką, ktore enumeratywnie są wyszczególnione w ---- (teraz dokładnie nie pamiętam gdzie ... jest to chyba rozporządzenie) > takie określenie podstawy > naliczania składek, daje możliwość do > ubezpieczenia się dodatkowego, Napisałabym: takie określenie podstawy naliczania składek, daje tym osobom możliwość lepszego zadbania o swoje przyszłe dochody na emeryturze poza społecznym systemem ubezpieczeń, stworzonym i opartym przecież na solidaryzmie społecznym. Wyłączenie z tego systemu osób, które zarabiają więcej, zrzuca jednocześnie ciężary funkcjonowania systemu na osoby, które zarabiają mniej, a często po zapłaceniu składki nie mogą one wykazać już żadnych dochodów. > Druga grupa osób, > nie dość, że nie ma tej możliwości, to w ostatnich > latach, ma poważne trudności z opłaceniem składek > od tak określonej podstawy. Spycha się tę grupę na margines społeczeństwa. Swoje działalności często podjęli ze względu na szalejące w kraju bezrobocie. Ustanowienie podstawy opłacania składek na takim poziomie ogranicza im możliwość pracy na własny rachunek i osiągania jakichkolwiek przychodów, łamiąc tym samym Art. 22. konstytucji RP Ograniczenie wolności działalności gospodarczej jest dopuszczalne tylko w drodze ustawy i tylko ze względu na ważny interes publiczny. Nie leży w interesie publicznym zamykanie stanowisk pracy mikroprzedsiębiorcom i tworzenie tym samym kolejek po zasiłki i zapomogi, tylko dlatego że nie mają możliwości osiągać dochodów, ktore pozwoliłyby im oplacać składkę na ubezpieczenie społeczne. Dodałabym jeszcze: uwzględniając wyroki jakie zapadają w Sądach Pracy i Ubezpieczeń Społecznych i taką w nich interpretację Art. 13 Ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych z dnia 13 października 1998 r. (że prowadzący działalność gospodarczą zmuszeni są opłacać składki za cały okres istnienia w ewidencji) ze względu na konieczność łącznego stosowania z Art. 18 ust. 8 w/w Ustawy uważam, że stosowanie obu w/w artykułów łącznie, jest sprzeczne z: - Preambułą Konstytucji RP, Art. 20. konstytucji RP, Art. 22. konstytucji RP, Art. 30. konstytucji RP, Art. 31. 2 i 3.Konstytucji, Art. 32. konstytucji RP, Art. 47 konstytucji RP, Art. 65. 1., - a także ze wstępem do Powszechnej Deklaracji Praw Człowieka, z Art.1, Art.2, Art.17, Art.23. 1 i 3, Art.25, Art.28, Art.29 Powszechnej Deklaracji Praw Człowieka, - oraz z Art.4, Art.5 Art. 6, Art.11 Międzynarodowego Paktu Praw Gospodarczych, Społecznych i Kulturalnych.