~gossi

waldek Napisał(a): ------------------------------------------------------- > Oto treść pisma jaką dostałem w srodę z ZUS-u na pytanie z jakich > powodów wykreślono zapis o czsowym zaprzestaniu DG. > > "Zakład Ubezpieczeń Społecznych działa, w tym także udziela > informacji i wyjaśnień w oparciu m.in. o wymienione akty prawne. > Informacje i wyjaśnienia przekazywane są zarówno w formie > odpowiedzi na indywidualne pytania zgłoszone przez zainteresowane > osoby i jednostki na piśmie, telefonicznie lub osobiście,a także > np. w formie poradników skierowanych do szerszej grupy odbiorców. > Właśnie z uwagi na adresata poradników, tj. grupie odbiorców, > zawarte w nich wyjaśnienia mają charakter ogólny. Nie rozstrzygają. > Natomiast indywidualnych przypadków. > W poradniku ,,Ubezpieczenia społeczne i ubezpieczenie zdrowotne > osób prowadzących pozarolnicza^ działalność i osób z nimi > współpracujących", w wersji przed ostatnią aktualizacja Zakład > informował m.in. o zasadach wyrejestrowywania i zgłaszania > do ubezpieczeń np.w sytuacji czasowego zaprzestania działalności. > Zapis ten by! Jednak błędnie odczytywany jako obowiązująca ogólnie > zasada, zgodnie z którą osoby prowadzące pozarolniczą > działalność mogą w każdej sytuacji, niezależnie od > okoliczności dokonywać wyrejestrowań i zgłoszeń > do ubezpieczeń oraz czasowo nieopłacać składek. Czy aby na pewno w poradniku zawarto ogólne zasady? Czy zasady oparte na przepiach, ale zlikwidowano ten zapis, bo nie były ujęte w nim fanaberie ZUSu, typu gotowość, czestotliwość, nagminność. W broszurce zUSu pt."Jak unikać błędów przy wypełnianiu dokumentów ubepieczeniowych" napisano SZANOWNI PAŃSTWO SZCZEGÓŁOWE [sic!] informacje z zakresu wybranych zagadnień ubezpieczeń społecznych i ubezpieczenia zdrowotnego (w tym także prawidłowgo sporządzania dokumentów ubezpieczeniowych) znajdą Państwo w opracowanych przez ZUS niżej wymienionych poradnikach dla płatników składek: 3. Ubezpieczenia społecznei i ubezpieczenia zdrowotne osób prowadzących pozarolniczą działalność i osób z nimi współpracujących", a o przecież w tym poradniku była informacja o możliwości czasowego zaprzestania bez skreślenia z ewidencji. Szczególowe więc te poradniki, czy ogolne,a po dodatkowe indywidualne informacje trzeba i tak zgłaszać się każdorazowo do ZUSu. Po co zatem te poradniki, jak w każdym przypadku ZUS może powiedzieć, że to tylko ogolne grupowe informacje, a nie dotyczące indywidualnych osób? I z każdym indywidualnie w zalezności od widzi mi się ZUSu zrobic porządek, który nic nie ma wspólnego z wykonywaniem prawa. Pozdrawiam - gośka

Dodaj odpowiedź

Temat postu jest wymagany. Temat postu może zawierać min. 2 znaki. Temat postu może zawierać max. 72 znaki.
Treść postu jest wymagana. Treść postu może zawierać min. 2 znaki.
Pole Autor jest wymagane. Pole Autor musi zawierać min. 2 znaki. Pole Autor musi zawierać max. 30 znaków. Pole Autor może zawierać tylko litery, cyfry oraz znaki _ i -.

Treści na Forum Bankier.pl publikowane są przez użytkowników portalu i nie są autoryzowane przez Redakcję przed publikacją... Bankier.pl nie ponosi odpowiedzialności za informacje publikowane na Forum, szczególnie fałszywe lub nierzetelne, które mogą wprowadzać w błąd w zakresie decyzji inwestycyjnych w myśl art. 39 ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o obrocie instrumentami finansowymi. Przypominamy, że Forum stanowi platformę wymiany opinii. Każda informacja wpływająca na decyzje inwestycyjne pozyskana przez Forum, powinna być w interesie inwestora, zweryfikowana w innym źródle.