~gossi

gossi Napisał(a)Wysłano: 11/01/2006 08:44: ------------------------------------------------------- > marsh Napisał(a): > -------------------------------------------------- > > Podaj proszę przepis nakazujący organizacji ZUS natychmiastowe > > reagowanie na nieprawidłowości,lub ich stwierdzanie. > Powiem więcej, pod względem formalnym powinni byli > zareagować przy odbiorze druków. Sami się na ten > temat wypowiadają [znajdę te materiały to zamieszczę na forum]. No i znalazłam: Z pisma procesowego ZUSu - odpowiadają na moje pismo procesowe z dnia 24.06.2005r.: "Nie stanowi dowodu na wprowadzenie w błąd okoliczność, że Zakład nie kwestionował składanych przez nią [sic] dokumentów ubezpieczeniowych. Zakład nie ma prawa ani obowiązku sprawdzania, czy istnieje merytoryczna przyczyna wygłoszenia z ubezpieczeń, nie mógł tym samym kwestionować zasadności składanych przez odwołującą dokumentów wygloszeniowych." Ale wydając zaświadczenie i widząc, że delikwent to zgłasza, to wyrejestrowuje z ubezpieczeń, a prawo tego zabrania, bo należy ciągle prowadzić, a takie stanowisko przecież przyjął podczas rozpatrywania setek spraw - przynajmniej w moim przypadku, to już wielka niestaranność ze strony ZUSu narażająca ich klienta na ogromną stratę .... i co? i instytucja ta ma prawo wydać takie zaświadczenie, mimo że na swojej stronie internetowej mają zamieszczoną w ramce na tle jednolitego tekstu informację : "W przypadku wystąpienia niezgodności lub błędów w dokumentach ubezpieczeniowych przekazywanych do ZUS płatnik składek otrzyma wezwanie do ich wyjaśnienia lub uzupełnienia danych." Dlaczego zatem nas nie poinformowano o niezgodnościach w dokumentach w ogóle? A już wydając zaświadczenie jakikolwiek pracownik tej instytucji, widząc to zgłasznie, to wyrejestrowanie, od razu powinien zareagować i zadbać o to by klient został o tym fakcie poinformowany, wezwany do wyjaśnienia. Naiwne zresztą te tłumaczenia ZUSu, ponieważ panie z okienek obsługi klientów miały wgląd na to co dzieje sie na kontach, przynajmniej w kwestii okresów. W moim przypadku częst miałam taka sytuację, w ktorej pani informowała mnie, że nie ma odnotowanego np. ostatniego zgloszenia, czy wyrejestrowania. **************** Notabene w swoim piśmie procesowym nie poruszyłam problemu dokumentów wygłoszeniowych. Dzięki marsh, dopiero teraz to odkryłam :) Napisałam w nim: ZUS przyjmując ode mnie, po pierwszym zawieszeniu dokumety wznawiające działalność, bez prawnie nakazanej procedury, która ma miejsce podczas pierwszego zgłaszania w tym Zakładzie działalności, potwierdził formalnie prawidlowość takiego stanu prawnego i usankcjonował przebieg rozmowy informacyjnej w sprawie mojego zapytania o możliwość zawieszania działalności" Ale dranie!!!! nie ustosunkowali się do mojego dowodu, tylko odwrócili kota ogonem i zaczęli wyjaśniać zupełnie inną kwestię, ktora z zarzucanymi im nieprawidłowosciami nie ma żadnego związku .... dzięki marsh :) Pozdrawiam - gośka

Dodaj odpowiedź

Temat postu jest wymagany. Temat postu może zawierać min. 2 znaki. Temat postu może zawierać max. 72 znaki.
Treść postu jest wymagana. Treść postu może zawierać min. 2 znaki.
Pole Autor jest wymagane. Pole Autor musi zawierać min. 2 znaki. Pole Autor musi zawierać max. 30 znaków. Pole Autor może zawierać tylko litery, cyfry oraz znaki _ i -.

Treści na Forum Bankier.pl publikowane są przez użytkowników portalu i nie są autoryzowane przez Redakcję przed publikacją... Bankier.pl nie ponosi odpowiedzialności za informacje publikowane na Forum, szczególnie fałszywe lub nierzetelne, które mogą wprowadzać w błąd w zakresie decyzji inwestycyjnych w myśl art. 39 ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o obrocie instrumentami finansowymi. Przypominamy, że Forum stanowi platformę wymiany opinii. Każda informacja wpływająca na decyzje inwestycyjne pozyskana przez Forum, powinna być w interesie inwestora, zweryfikowana w innym źródle.