~re

https://www.youtube.com/shorts/7QeDv9UbAqI
"@charnecky
1 miesiąc temu
Jeśli chodzi o PKP Cargo to ma Pan racje co do jednego - jest to kluczowa spółka w Europie środkowo-wschodniej. Reszta Pana tez to w dużej mierze manipulacja i kłamstwo. Natomiast to przecież wcześniejsza władza doprowadziła do tej sytuacji w której znajduje się ten przewoźnik teraz. Przez 8 lat niszczyli tą spółkę i doprowadzili do ruiny. Proszę zauważyć, że: - wydali setki mln zł na naprawy węglarek, pomimo, że jest to schyłkowy rynek przewozów - nie rozwijano przewozów intermodalnych i terminali intermodalnych - zadłużano firmę, która nie była rentowna - zgodzono się na wykonanie tzw. Decyzji Węglowej, a tym samym porzucono KLUCZOWYCH KLIENTÓW. Dopiero teraz spółka na nowo pozyskuje umowy - zgodzono się na podwyżki dla pracowników pomimo tego, że spółka tonęła w długach i nie była rentowna. Podwyżki i premie finansowano leasingiem zwrotnym najlepszych lokomotyw… To co Pan mówi to skandal w obliczu obecnych działań naprawczych. Obecnie spółka jest w sanacji, pod nadzorem Sądu warto dodać. Mając do dyspozycji ponad 50 tys. wagonów, gdzie wcześniejsze zarządy i również Pan Seliga doprowadziły do tego, że wagony są poukrywane w krzakach i zlikwidowano bardzo często szyny kolejowe, więc nie da się ich nawet przemieścić, ba - nawet sprzedać często. Pomimo tego, spółka ponosi koszty za wagony nieużywane, które stoją na infrastrukturze PKP PLK. Ilość pracowników do skali działalności to przesada. Jeden pracownik w DB Cargo wozi 3-4 razy więcej niż w PKP Cargo. Przez lata nikt nie miał pomysłu na firmę i nie potrafił ją zarządzać. Od roku widać ogromne zmiany. I tak to musi wyglądać. Od końca 2025 r. PKP Cargo stanie się rentowne, będą przynosić zyski. Będą mogli myśleć o rozwoju. W innym wypadku nie ma takich możliwości, aby ta spółka odżyła. Na giełdzie jest tania jak barszcz, pomimo, że to lider w Polsce i jedna z czołowych firm w Europie. Ale tak długo tania nie będzie…"

Dodaj odpowiedź

Temat postu jest wymagany. Temat postu może zawierać min. 2 znaki. Temat postu może zawierać max. 72 znaki.
Treść postu jest wymagana. Treść postu może zawierać min. 2 znaki.
Pole Autor jest wymagane. Pole Autor musi zawierać min. 2 znaki. Pole Autor musi zawierać max. 30 znaków. Pole Autor może zawierać tylko litery, cyfry oraz znaki _ i -.

Treści na Forum Bankier.pl publikowane są przez użytkowników portalu i nie są autoryzowane przez Redakcję przed publikacją... Bankier.pl nie ponosi odpowiedzialności za informacje publikowane na Forum, szczególnie fałszywe lub nierzetelne, które mogą wprowadzać w błąd w zakresie decyzji inwestycyjnych w myśl art. 39 ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o obrocie instrumentami finansowymi. Przypominamy, że Forum stanowi platformę wymiany opinii. Każda informacja wpływająca na decyzje inwestycyjne pozyskana przez Forum, powinna być w interesie inwestora, zweryfikowana w innym źródle.