Treści na Forum Bankier.pl publikowane są przez użytkowników portalu i nie są autoryzowane przez Redakcję przed publikacją... Bankier.pl nie ponosi odpowiedzialności za informacje publikowane na Forum, szczególnie fałszywe lub nierzetelne, które mogą wprowadzać w błąd w zakresie decyzji inwestycyjnych w myśl art. 39 ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o obrocie instrumentami finansowymi. Przypominamy, że Forum stanowi platformę wymiany opinii. Każda informacja wpływająca na decyzje inwestycyjne pozyskana przez Forum, powinna być w interesie inwestora, zweryfikowana w innym źródle.
Kiedyś wspominałem że sprzedaż udziałów w porcie Rejka to błąd.... chyba posiali również udziały w kolei...
Kto inny ZYSKA NA TYM....
https://www.portalmorski.pl/porty-logistyka/58969-rijeka-gateway-terminal-oficjalnie-rozpoczal-dzialalnosc
Udziały OT Logistics w Luka Rijeka (port Rijeka)
- W lipcu 2015 OT Logistics nabyło akcje Luka Rijeka, uzyskując około 20,81% udziału.
- 7 września 2017 OT Logistics dokupiło dodatkowy pakiet 11,75%, co spowodowało, że łączny udział wzrósł do 32,56%. Poland at Sea - maritime economy portal+3Portal Morski+3Ports Europe+3
- OT Logistics zawarło porozumienie z funduszami emerytalnymi (Allianz ZB oraz ERSTE), dzięki czemu razem mają kontrolować 56,56% akcji Luka Rijeka – co daje OT Logistics znaczący wpływ operacyjny. Biznes PAP+3OT Logistics S.A.+3Portal Morski+3
- W marcu 2023 OT Logistics zwiększyło swój udział do 24,98% po przejęciu akcji od Rubicon Partners. T
OT Logistics + Rubicon podpisało warunkową umowę sprzedaży 25,38% udziałów Luka Rijeka czeskiej spółce Port Acquisitions......jedną z przyczyn sprzedaży udziałów przez OT Logistics były spory / roszczenia ze strony funduszu Allianz ZB oraz konieczność uporządkowania finansów firmy (w tym zobowiązań z obligacji).
Fakty potwierdzające wpływ funduszu Allianz i inne motywy
- W umowie wspólników zawartej wcześniej (2017) byli zaangażowani Allianz ZB i Erste, co dawało im pewne prawa, m.in. opcje sprzedaży (put) akcji. Część tych zapisów budziła spory.
OT Logistics w pewnym momencie informowało, że Allianz podejmował działania, które były sprzeczne z porozumieniem wspólników.— można wnioskować, że działania funduszu Allianz ZB stanowiły jeden z istotnych czynników wpływających na decyzję OT Logistics o sprzedaży udziałów. Presja prawna i finansowa (pozwy, opcje put) oraz ryzyko kosztów związanych z tymi roszczeniami były realnym obciążeniem. Poza tym OT Logistics miało potrzebę uporządkowania swojej sytuacji finansowej (spłata obligacji, strategia restrukturyzacyjna), co sprzedaż udziałów Luka Rijeka umożliwiała.