Treści na Forum Bankier.pl publikowane są przez użytkowników portalu i nie są autoryzowane przez Redakcję przed publikacją... Bankier.pl nie ponosi odpowiedzialności za informacje publikowane na Forum, szczególnie fałszywe lub nierzetelne, które mogą wprowadzać w błąd w zakresie decyzji inwestycyjnych w myśl art. 39 ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o obrocie instrumentami finansowymi. Przypominamy, że Forum stanowi platformę wymiany opinii. Każda informacja wpływająca na decyzje inwestycyjne pozyskana przez Forum, powinna być w interesie inwestora, zweryfikowana w innym źródle.
Ad 1) Składasz tylko tam, gdzie jest meldunek. Tam też będziesz płacić PIT. Ad 2) Niestety tak, jeśli nawet podasz tylko "obszar całego kraju", to i tak podstawowym adresem prowadzenia działalności będzie adres meldunku. A nie myślałeś o wirtualnym adresie? Wiele jest takich ofert w Warszawie. Za niewielkie pieniądze może pozbyć się problemu adresu siedziby. Inne korzyści to własny nr fax, przekierowanie rozmów (z numeru stacjonarnego na Twoją komórkę); w razie potrzeby można wynająć biuro na godziny, salę konferencyjną etc. Adres Twojej firmy może pokrywać się z adresem rodziców. Pamiętaj, aby z właścicielem nieruchomości podpisać umowę o bezpłatnym użyczeniu. Tak naprawdę wszystko zależy od tego, co ma być przedmiotem działalność. Jeśli to będą e-usługi, praca zdalna (w oparciu samozatrudnienie) to z absencji w trakcie kontroli można się wytłumaczyć podróżą służbową etc. Gorzej jeśli mają to być usługi wytwórcze (np. zakład stolarski). Niestety kontrole na tzw. "legitymację" są dość częste. Zawsze możesz skorzystać z usług biura rachunkowego i to jego adres podać jako miejsce przechowywania dokumentacji. Wówczas, w przypadku zainteresowania się Twoją firmą, fiskus czy ZUS tam najpierw skieruje swoje kroki.