~takitamtenteges

Gra jest jak najbardziej grywalna ale cierpi na dolegliwości gier otwartego świata w UE5 i early accessu (bo realnie to early access tylko bez tego w nazwie i ustawieniach Steam) takich jak support mniej popularnych kierownic i niedoskonałości w user experience (stąd trudności z mapowaniem klawiszy, dobieraniem przez grę nieco zbyt wysokich ustawień graficznych z automatu itd).

Przy solidniejszym sprzęcie to właściwie nie występuje, może raz, dwa na godzinę gry jest półsekundowa ścinka bo coś doczytuje.

Jak to gra UE5 ma problemy z optymalizacją. Od użytkownika gry UE5 wymagają aby dość solidnie podłubał w opcjach i pilnował ilości wolnego miejsca na dysku (gość ma 5 gb wolnego i dziwi się że zacina) oraz posiadał w miarę przyzwoity sprzęt. Jest za to naprawdę ładnie. No i samo UE5 tak realnie to nie jest jakieś super narzędzie do otwartych światów, o wiele lepiej radzi sobie z małymi ale szczegółowymi lokacjami (patrzcie np Expedition 33). Kwestia jest taka, że po prostu na razie nie ma lepszego więc to na graczach spoczywa wyposażenie się w lepszy sprzęt jeżeli chcą w takie gry grać.

Niemniej dzisiejszy gracz to maruda i zamiast sprawdzić, pomyśleć albo zapytać na Discordzie to walnie ci za to negatyw.

Gra u podstawy tj jak się jeździ i driftuje jest naprawdę spoko, gracz potrzebuje trochę skilla aby robić to poprawnie i nie każdemu to może przypaść do gustu. Ogólnie potrzebujesz chwilę przeprogramować pamięć mięśniową z innych ścigałek i gra się już przyjemnie ale jest ten moment frustracji na poczatku.

Gracze jednak marudzą na umiarkowanie ciekawą progresję oraz słabe wprowadzenie w naukę driftu przez co łatwo o gracza który sobie pojeździ, pobawi się, będzie zadowolony ale włączy się syndrom "gry jednego weekendu" bo zniechęci się na pierwszym trudniejszym wyścigu i nie ma dalszej motywacji aby kontynuować. Brak jakiegoś jasno postawionego i ogłoszonego z pompą cenu celu w stylu "Zostanę królem piratów" albo "ten gościu mi zaiwanił furę".

Brakuje trochę porządnego vibe nocnego miasta z nfs2 czy Tokyo Xtreme racer robiły to lepiej. Rural Japan ciekawi raczej weebów, w popkulturze Drift=Tokyo nocą. Może nie byłoby złym pomysłem sequel osadzić w mieście.

Manga to dobry kierunek na tanie story ale człowiekowi marzyłoby się raczej przedstawienie mangi w sposób jak mamy animację początkowa albo przynajmniej przy kluczowych momentach fabuły, inaczej nie ma to takiego ładunku emocjonalnego jak np cutscenki z NFS Underground albo Most Wanted gdzie 2 cutscenami ustawiano ci cel i motywację.

To zupełnie zmieniłoby dynamikę opowieści. Ogólnie to 7/10 to jest zasłużoną oceną bo to jest gra po prostu dobra, ale kolejne patche poprawiają grę w kierunku 8 (abstrahując od ocen steam, to taka ocena "recenzencka").

Jak by nie było nad wisłą powstał framework naprawdę solidnej ścigałki który dość łatwo i tanio może przełożyć się na kolejne ścigałki lub jako uzupełnienie innych gier (model jazdy z JDM przełożony i dostosowany do symulatora, co assetów natworzyli to ich)

- wrzesień chyba?

- wydają się w pełni skupiać na JDM i kolenych ścigałkach. Najpewniej będą produkować ścigałkę + supportować wydawniczo 1/2 średnie projekty w większym lub mniejszym wymiarze tak jak teraz JDM + Pizza Slice + Ghost Keeper. Tempo wprowadzania kolejnych patchy i kontentu mają dość dobre biorąc pod uwagę, że pod maską trwają też prace nad split screen/multi (co bardzo spowalnia powstawanie nowego contentu bo potem trzeba więcej dostosować i na bieżąco i robi się młyn). Na Discordzie jak się przywitasz to odpiszą co już jest samo w sobie więcej niż połowa spółek gamingowaych.

Gra jest git, ale nie jest hitem światowym, ale nadal jeszcze może nim zostać. Najbardziej w tym wszystkim dziwi chyba jednak mała populacja graczy chińskich biorąc pod uwagę współwydawcę.

Chyba tyle,

Dodaj odpowiedź

Temat postu jest wymagany. Temat postu może zawierać min. 2 znaki. Temat postu może zawierać max. 72 znaki.
Treść postu jest wymagana. Treść postu może zawierać min. 2 znaki.
Pole Autor jest wymagane. Pole Autor musi zawierać min. 2 znaki. Pole Autor musi zawierać max. 30 znaków. Pole Autor może zawierać tylko litery, cyfry oraz znaki _ i -.

Treści na Forum Bankier.pl publikowane są przez użytkowników portalu i nie są autoryzowane przez Redakcję przed publikacją... Bankier.pl nie ponosi odpowiedzialności za informacje publikowane na Forum, szczególnie fałszywe lub nierzetelne, które mogą wprowadzać w błąd w zakresie decyzji inwestycyjnych w myśl art. 39 ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o obrocie instrumentami finansowymi. Przypominamy, że Forum stanowi platformę wymiany opinii. Każda informacja wpływająca na decyzje inwestycyjne pozyskana przez Forum, powinna być w interesie inwestora, zweryfikowana w innym źródle.