Treści na Forum Bankier.pl publikowane są przez użytkowników portalu i nie są autoryzowane przez Redakcję przed publikacją... Bankier.pl nie ponosi odpowiedzialności za informacje publikowane na Forum, szczególnie fałszywe lub nierzetelne, które mogą wprowadzać w błąd w zakresie decyzji inwestycyjnych w myśl art. 39 ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o obrocie instrumentami finansowymi. Przypominamy, że Forum stanowi platformę wymiany opinii. Każda informacja wpływająca na decyzje inwestycyjne pozyskana przez Forum, powinna być w interesie inwestora, zweryfikowana w innym źródle.
Co wynika z ostatnich decyzji OT Logistics?
1. Redukcja dzierżawy w Świnoujściu
- Spółka ogranicza dzierżawiony teren o 40%, co pozwala zaoszczędzić ponad 20 mln zł rocznie.
- Mimo zmniejszenia powierzchni, zdolności operacyjne portu są i tak większe niż realne potrzeby (5 mln ton możliwego przeładunku przy 2 mln ton faktycznego ruchu).
- To sygnał, że firma nie wykorzystuje pełnego potencjału portu i nie widzi potrzeby utrzymywania większej infrastruktury.
Wniosek: Oszczędności są racjonalne, ale za nimi stoi niska aktywność operacyjna, która może wynikać z pogorszenia koniunktury lub problemów z pozyskiwaniem zleceń.Aneks do umowy kredytowej
- Spółka przedłużyła kredyt obrotowy (30 mln zł) i linię gwarancyjną (5 mln zł).
- Zrezygnowała z kredytu handlowego (10 mln zł), którego wcześniej prawie nie używała.
- Kredyt ma służyć finansowaniu bieżącej działalności i inwestycji.
Wniosek: Przedłużenie kredytu sugeruje, że firma potrzebuje płynności finansowej i nie generuje wystarczających nadwyżek z działalności operacyjnej. Sam fakt korzystania z kredytów to nic złego, ale utrzymywanie kredytu obrotowego jako „bezpiecznika” może świadczyć o napiętej sytuacji finansowej.Terminal paliwowy? Opóźnienie i zmiany
- Firma nie rezygnuje z projektu, ale musi szukać nowej lokalizacji.
- Trwają analizy, ale nie ma konkretów – to oznacza ryzyko opóźnień i wzrostu kosztów inwestycji.
Wniosek: Projekt jest na razie w zawieszeniu. W obecnej sytuacji trudno stwierdzić, kiedy i w jakiej skali będzie realizowany.Obiektywna ocena ogólna
Czy firma ma problemy?
Nie można powiedzieć jednoznacznie, że OT Logistics jest w kryzysie, ale:
- Optymalizacja kosztów i ograniczanie działalności (mniejsza dzierżawa) wskazują na spadek aktywności i/lub potrzebę ratowania rentowności.
- Utrzymanie kredytowania sugeruje, że firma nie jest całkowicie samowystarczalna finansowo.
- Brak postępów w inwestycji paliwowej to znak, że priorytetem stało się utrzymanie płynności, a nie rozwój.
Można to zinterpretować jako działania obronne, a nie rozwojowe.Podsumowanie w jednym zdaniu:
OT Logistics podejmuje rozsądne, ale zachowawcze decyzje, które świadczą o trudniejszym okresie – firma raczej stabilizuje
sytuację niż planuje ekspansję.
Profil ryzyk i szans OT Logistics
(stan na sierpień 2025)
Szanse (możliwości rozwoju lub stabilizacji)
Ryzyka (zagrożenia dla działalności lub wyników)
Wniosek końcowy: balans szans i ryzyk
OT Logistics znajduje się w okresie restrukturyzacji i dostosowania, z naciskiem na poprawę rentowności i utrzymanie płynności. Firma nie znajduje się w stanie kryzysowym, ale mierzy się z niższą skalą działalności i ograniczonym potencjałem rozwoju w krótkim terminie.
- Perspektywa krótkoterminowa (6–12 miesięcy): ostrożna stabilizacja. !!!
- Perspektywa długoterminowa (2–3 lata): zależna od inwestycji, poprawy przeładunków i przemyślanej aktualizacji strategii. !!!!
Jest CIĘŻKO.... przez dłuższy czas ŚWINOUJŚCIE było po prostu PUSTE.
PORT SZCZECIN ---->>> spora konkurencja , po odremontowaniu i pogłębieniu nabrzeży ZA nasze pieniądze itd (NIEMCY)