Treści na Forum Bankier.pl publikowane są przez użytkowników portalu i nie są autoryzowane przez Redakcję przed publikacją... Bankier.pl nie ponosi odpowiedzialności za informacje publikowane na Forum, szczególnie fałszywe lub nierzetelne, które mogą wprowadzać w błąd w zakresie decyzji inwestycyjnych w myśl art. 39 ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o obrocie instrumentami finansowymi. Przypominamy, że Forum stanowi platformę wymiany opinii. Każda informacja wpływająca na decyzje inwestycyjne pozyskana przez Forum, powinna być w interesie inwestora, zweryfikowana w innym źródle.
Prezes OFZ: Producenci ekologiczni muszą zadbać o lepsze przygotowanie produktów do sprzedaży
Adam Domagała, portalspozywczy.pl
10-03-2009, 12:49
Kwestia, która ogranicza nasz rynek produktów ekologicznych to wciąż brak zorganizowanej logistyki oraz brak odpowiedniego przygotowania tych produktów do sprzedaży przez producentów.
- Wielu rolników ekologicznych, którzy produkują nawet jakieś większe ilość produktów, nie mają możliwości, czy to finansowych, czy organizacyjnych żeby produkt przygotować do sprzedaży tak żeby był atrakcyjny. Tzn. żeby był czysty, elegancko i odpowiednio zapakowany, opisany itd. - mówi Sławomir Chłoń. - Większość najchętniej przywiozłaby nam po prostu ciężarówkę warzyw czy owoców. To oczywiście nie wchodzi w rachubę - zaznacza.
Prezes Organic Farma Zdrowia podkreśla, że jednak powoli to się zmienia. - Pojawiają się już producenci, którzy zaczynają przygotowywać produkt tak, że nadaje się on właściwie do sprzedaży. Jednak potrzeba jeszcze trochę czasu żeby ta oferta była naprawdę bogata. Dlatego obecnie w dużej mierze musimy się tutaj wspierać importem warzyw i owoców - mówi Sławomir Chłoń.
Sieć delikatesów Organic Farma Zdrowia, to obecnie 18 punktów w całej Polsce. Kolejne otwarcie zaplanowano na kwiecień br. we wrocławskim centrum handlowym Renoma. Do końca tego roku ma powstać co najmniej kilka obiektów w nowych centrach handlowych.
Firma Organic Farma Zdrowia S.A. zanotowała o 30 proc. wyższą sprzedaż w ciągu dwóch pierwszych miesięcy 2009 r. od sprzedaży za ten sam okres 2008 r. W 2008 roku spółka osiągnęła sprzedaż na poziomie 20,54 tys. zł z mkw. powierzchni sprzedaży. Zarząd i dział handlowy opracował strategię znacznego zwiększenia tego współczynnika w bieżącym roku.
Wpływ bardzo wysokiego kursu euro, który wywołał dużą podwyżkę cen produktów importowanych, jest w znacznej mierze niwelowany poprzez intensywne działania spółki polegające na zastępowaniu produktów importowanych produktami krajowymi, których oferta w ostatnich miesiącach znacząco się zwiększyła.
link
http://www.portalspozywczy.pl/owoce-warzywa/wiadomosci/prezes-ofz-producenci-ekologiczni-musza-zadbac-o-lepsze-przygotowanie-produktow-do-sprzedazy,13353.html