Treści na Forum Bankier.pl publikowane są przez użytkowników portalu i nie są autoryzowane przez Redakcję przed publikacją... Bankier.pl nie ponosi odpowiedzialności za informacje publikowane na Forum, szczególnie fałszywe lub nierzetelne, które mogą wprowadzać w błąd w zakresie decyzji inwestycyjnych w myśl art. 39 ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o obrocie instrumentami finansowymi. Przypominamy, że Forum stanowi platformę wymiany opinii. Każda informacja wpływająca na decyzje inwestycyjne pozyskana przez Forum, powinna być w interesie inwestora, zweryfikowana w innym źródle.
Dnia 2025-06-20 o godz. 12:06 ~320 napisał(a):
> Oceny już są “very positive”. Jest spory potencjał. No i jak już wcześniej wspominałem, sporo komentarzy/streamów od graczy z zachodnich krajów, co cieszy.
Patrzę na to demo Alaska Gold Fever i widzę klasyczne "zaraz lecimy na Księżyc", tylko że z balonem zamiast rakiety. Oceny 78%, potem “very positive” – ale przy ilu? 30 recenzji. To jest margines błędu większy niż spread na Getinie. Wystarczy kilku ziomków z reddita i dwóch zbugowanych sejwów i już lecisz z powrotem na “Mixed”. Do wiarygodności ocen na Steamie potrzeba minimum 100+ opinii, inaczej to wróżenie z fusów i własnych emocji.
Teraz wishlista – 1098 zapisów, +55 w tydzień? Brzmi jak zastrzyk, ale to mikrodawka. Przypomnę:
- Contraband Police – 90k wishów przed premierą, konwersja ~15%, sprzedaż >150k sztuk w 2 tygodnie.
- Prison Simulator – 60k wishlist, viral content, wejście do top100 przed premierą, stabilne piki i wsparcie content creatorów.
- Occupy Mars – >100k wishów, ale na premierze tylko ~6k peak, bo wyszła kiszka optymalizacyjna.
AGF? Peak graczy: 273, wcześniej na playteście: 357 – czyli trend spadkowy, nie rosnący. Do tego followers: 3971 – OK, ale wciąż mało jak na grę z ambicją wybicia się z niszy. Dla porównania: nawet niszowe WW2 Rebuilder przed premierą miało ok. 7–8k followersów i wish powyżej 15k.I teraz crème de la crème – błędy.
W komentarzach masz wprost: problemy z FPS, błędy blokujące postęp, gra wywala do pulpitu. To nie są rzeczy z kategorii “meh, polish to improve”, tylko "nie da się grać". Jeśli ludzie porzucają demo po 10–15 minutach, to nie pomoże nawet jak grafik doda dwa drzewa i ślady opon w śniegu. Tylko nie wiemy, czy porzucają, bo nikt nie podał średniego czasu gry – a to kluczowy wskaźnik. Contraband Police miał playtime w demie >40 minut, Farm Renovator poniżej 15 – zgadnij, która gra wypaliła.
Jeszcze jeden mit do skoszenia: “mamy najlepsze demo w stajni Playway”. No nie, Panie Bkd. Najlepsze demko ma ten, kto wbija do top wishlist Next Festa albo kręci >10k graczy dziennie. Tu nie było ani jednego dnia powyżej 300 graczy równocześnie, brak wejścia do top1000 global i żadnej większej ekspozycji medialnej. Sorry, ale przy takim ruchu Animal Shelter Simulator to był Cyberpunk.
Kończąc: AGF to nie kandydat na hit, przynajmniej na tym etapie. Brakuje trzech filarów:
- Skali (wishlisty, followers, peak),
- Stabilności technicznej,
- Virala lub rozpoznawalności.
Mają czas, żeby to ogarnąć, ale jeśli będą myśleć, że już są w złotej erze, to się zdziwią przy premierze. Gra się nie sprzedaje za oceny “78%” w demie – tylko za emocje, retencję i granie dłużej niż trwa ładowanie save’a.