~Q66

Gaz-System szacuje koszt pływającego terminala LNG i infrastruktury to ok. 4,5 mld zł
Koszt pływającego terminala LNG (FSRU) w Gdańsku oraz towarzyszącej infrastruktury morskiej i lądowych gazociągów to ok. 4,5 mld zł – poinformował prezes Gaz-Systemu Sławomir Hinc. Kwota ta nie zawiera kosztów czarteru jednostki FSRU.
/.../
„Na dziś można potwierdzić termin uruchomienia FSRU i rozpoczęcia świadczenia usługi regazyfikacji na początek 2028 r.” – ocenił.

https://i.ibb.co/v4WW61WC/terminal4.png

a to oznacza że w chwili wyrugowania nawozów z Rosji i Białorusi po 2028r (patrz cła UE i kontygenty) Orlen importować chce LNG US, Kataru , Afryki & Co. a Gaz System stawia mu nitkę aż do Anwilu ale w informacjach tego nie wymieniają....

Gaz System może sobie stawiać terminale, kłaść rurki ale na owym terminalu nie ma prawa rezerwowań mocy tylko dla Orlen tj PGNIG ostatecznie..

To wszystko pokazuje jak Orlen myśli długoterminowo i szykuje się na uzupełnienie braku importu nawozów z RU/BY...

Bardzo ciekawe, że terminal powstaje blisko Azoty Fosfory w GDN

https://i.ibb.co/DfLPTVQT/mart.png

Dodaj odpowiedź

Temat postu jest wymagany. Temat postu może zawierać min. 2 znaki. Temat postu może zawierać max. 72 znaki.
Treść postu jest wymagana. Treść postu może zawierać min. 2 znaki.
Pole Autor jest wymagane. Pole Autor musi zawierać min. 2 znaki. Pole Autor musi zawierać max. 30 znaków. Pole Autor może zawierać tylko litery, cyfry oraz znaki _ i -.

Treści na Forum Bankier.pl publikowane są przez użytkowników portalu i nie są autoryzowane przez Redakcję przed publikacją... Bankier.pl nie ponosi odpowiedzialności za informacje publikowane na Forum, szczególnie fałszywe lub nierzetelne, które mogą wprowadzać w błąd w zakresie decyzji inwestycyjnych w myśl art. 39 ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o obrocie instrumentami finansowymi. Przypominamy, że Forum stanowi platformę wymiany opinii. Każda informacja wpływająca na decyzje inwestycyjne pozyskana przez Forum, powinna być w interesie inwestora, zweryfikowana w innym źródle.