Treści na Forum Bankier.pl publikowane są przez użytkowników portalu i nie są autoryzowane przez Redakcję przed publikacją... Bankier.pl nie ponosi odpowiedzialności za informacje publikowane na Forum, szczególnie fałszywe lub nierzetelne, które mogą wprowadzać w błąd w zakresie decyzji inwestycyjnych w myśl art. 39 ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o obrocie instrumentami finansowymi. Przypominamy, że Forum stanowi platformę wymiany opinii. Każda informacja wpływająca na decyzje inwestycyjne pozyskana przez Forum, powinna być w interesie inwestora, zweryfikowana w innym źródle.
https://wyborcza.pl/7,111390,31960942,energa-wlacza-kulture-wspieramy-duze-instytucje-wartosciowe.html
https://grupa.energa.pl/otoczenie-nowe
w 2024 roku koszty tylko same sponsoringowe łacznie wszystkich spolek zależnych Orlenu wtym są też wydatki grupy ENERGA wyniosły 376,65 mln zł, po spadku rok do roku o 2,5 proc.
glownie w tej kwocie mamy Obszar sportowy ale to nie wszystko, jeśli chodzi o aktywności sponsoringowe Orlenu. Koncern wyliczył w sprawozdaniu, że w ub.r. „był mecenasem wielu prestiżowych wydarzeń kulturalnych, wspierając teatry, muzea, festiwale muzyczne, inicjatywy edukacyjne oraz instytucje promujące polskie dziedzictwo narodowe” oraz wspierał „projekty charytatywne i społeczne, niosące pomoc osobom najbardziej potrzebującym oraz realizując programy edukacyjne i ekologiczne”
Z kolei wydatki stricte reklamowe Orlenu w ub.r. wyniosły 80,24 mln zł, co wobec 192,56 mln rok wcześniej oznacza spadek o 58,3 proc. – Działania marketingowe miały na celu utrzymywanie wysokiego poziomu rozpoznawalności marki Orlen i innych marek grupy
Koszty działań public relations w ub.r. skurczyły się r/r o 46,4 proc. do 27,8 mln zł. – Działania polegały na umacnianiu relacji z rynkiem (również kapitałowym) i wspierały budowanie zaufania do marki wśród inwestorów na rynku polskim oraz na rynkach zagranicznych. Związane były z organizacją wydarzeń z udziałem przedstawicieli zarządu Orlenu: konferencji wynikowych, briefingów prasowych, spotkań z dziennikarzami w związku z szeroką komunikacją nowych projektów biznesowych dotyczących np.: rozwoju paliw alternatywnych, strategii wodorowej – wskazano w sprawozdaniu.
Koszty usług prawnych zmniejszyły się o 14,1 proc. – z 55,01 do 47,22 mln zł (a ich udział w przychodach Orlenu wzrósł z 0,022 do 0,023 proc.). Firma opisała w sprawozdaniu, że „w szczególności z usług doradców korzystano przy przygotowywaniu i negocjowaniu umów o dużej wartości, w kwestiach prawno-regulacyjnych oraz w sprawach, w których wymagana była znajomość obcych porządków prawnych. Istotna część wydatków dotyczyła obsługi prawnej związanej z dużym zapotrzebowaniem zgłaszanym przez obszary biznesowe w związku z prowadzonymi przez nich pracami przy realizowanych projektach strategicznych, a także przeprowadzonych akwizycjach w 2024 roku”.
Z kolei wydatki na doradztwo związane z zarządzaniem zwiększyły się o 8,7 proc. do 79,58 mln zł, zaś ich udział we wpływach koncernu – z 0,029 do 0,04 proc. W sprawozdaniu wskazano, że „usługi doradztwa związanego z zarządzaniem obejmowały głównie projekty transformacyjne i strategiczne, projekty w obszarze M&A, doradztwo w zakresie zagadnień regulacyjnych oraz koszty przedprojektowe w całym łańcuchu wartości Grupy Orlen”.
https://static.wirtualnemedia.pl/media/images/2013/imagesnew/Orlen-wydatkimarketing2024-682064fe54346.jpg