Treści na Forum Bankier.pl publikowane są przez użytkowników portalu i nie są autoryzowane przez Redakcję przed publikacją... Bankier.pl nie ponosi odpowiedzialności za informacje publikowane na Forum, szczególnie fałszywe lub nierzetelne, które mogą wprowadzać w błąd w zakresie decyzji inwestycyjnych w myśl art. 39 ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o obrocie instrumentami finansowymi. Przypominamy, że Forum stanowi platformę wymiany opinii. Każda informacja wpływająca na decyzje inwestycyjne pozyskana przez Forum, powinna być w interesie inwestora, zweryfikowana w innym źródle.
LTG Infra, litewski zarządca infrastruktury kolejowej, ogłosił przetarg na budowę nasypu i obiektów inżynieryjnych dla odcinka Berčiūnai – Joniškėlis (Johaniszkiele). Celem jest objęcie budową bądź zakontraktowanie w tym roku 114 km litewskiego odcinka trasy między Kownem a Poniewieżem.
Trwają postępowania na budowę odcinków Kowno – Šveicarija i pod miejscowością Ramygala, a także budowę nawierzchni torowej na odcinku Šveicarija – Žeimiai. Łącznie postępowaniami jest więc objętych 43 km nasypów i podtorza oraz 10 km nawierzchni torowej.
W tej chwili trwają prace ziemne i inżynieryjne na 46,3-kilometrowym odcinku Šveicarija (Szwajcaria) – Žeimiai (Żejmy) – Šėta (Szaty) – Ramygala (Remigoła). Powstaje też most przez Wilię.
– Do końca roku chcemy zakontraktować budowę odcinków z Kowna do Poniewieża i rozpocząć prace przygotowawcze – mówi szef LTG Infra Vytis Žalimas. W sumie chodzi o 114 km trasy.
Łącznie na terenie Krajów Bałtyckich powstać ma 870 km normalnotorowej linii kolejowej o rozstawie 1435 mm: 392 km na Litwie, 265 km na Łotwie i 213 km w Estonii. Infrastruktura będzie dostosowana do prędkości 249 km/h. Linia ma być przejezdna w 2030 r.
czyli potężny front robót