Treści na Forum Bankier.pl publikowane są przez użytkowników portalu i nie są autoryzowane przez Redakcję przed publikacją... Bankier.pl nie ponosi odpowiedzialności za informacje publikowane na Forum, szczególnie fałszywe lub nierzetelne, które mogą wprowadzać w błąd w zakresie decyzji inwestycyjnych w myśl art. 39 ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o obrocie instrumentami finansowymi. Przypominamy, że Forum stanowi platformę wymiany opinii. Każda informacja wpływająca na decyzje inwestycyjne pozyskana przez Forum, powinna być w interesie inwestora, zweryfikowana w innym źródle.
Aby oszacować zysk Gaming Factory na koniec 2025 roku, weźmiemy pod uwagę szereg czynników: sprzedaż, zysk z jednej kopii gry oraz prognozowaną liczbę sprzedanych kopii do końca roku. Zaczniemy od obliczeń na podstawie dotychczasowej sprzedaży w **pierwszych 72 godzinach** premiery, a następnie rozciągniemy je na resztę roku, uwzględniając różne scenariusze sprzedaży. ### Założenia: 1. **Sprzedaż w ciągu pierwszych 72 godzin**: * Na podstawie wcześniejszych szacunków i wzrostu liczby followersów, oszacujemy sprzedaż na poziomie **120 000 kopii** w pierwszych 3 dniach (scenariusz realistyczny). 2. **Cena gry**: **29,99 USD** (około **120 zł**). 3. **Zysk netto na 1 kopii dla Gaming Factory**: **67 zł** (po prowizji Steam i podziale z deweloperem). 4. **Prognoza sprzedaży w 2025**: * **Sprzedaż w pierwszych 72 godzinach:** 120 000 kopii. * **Sprzedaż miesięczna przez resztę roku:** Załóżmy, że sprzedaż nieco zwolni po pierwszym "boomie", ale będzie utrzymywać się przez resztę roku. Możemy założyć średnią sprzedaż na poziomie **30 000 kopii miesięcznie** przez 7 miesięcy (od czerwca do grudnia). ### Obliczenia: #### 1. **Zysk z pierwszych 3 dni**: Sprzedaż w ciągu pierwszych 3 dni: 120 000 kopii × 67 zł = **8 040 000 zł** #### 2. **Zysk z reszty roku (od czerwca do grudnia)**: Sprzedaż miesięczna: 30 000 kopii miesięcznie × 7 miesięcy = **210 000 kopii** Zysk z tej sprzedaży: 210 000 kopii × 67 zł = **14 070 000 zł** #### 3. **Łączny zysk na koniec 2025 roku**: Zysk z pierwszych 3 dni + Zysk z reszty roku: 8 040 000 zł + 14 070 000 zł = **22 110 000 zł** --- ### Podsumowanie: Jeśli prognozy sprzedaży w ciągu 72 godzin oraz w kolejnych miesiącach 2025 roku okażą się trafne, **Gaming Factory może zarobić około 22,1 miliona złotych** na sprzedaży gry *Japanese Drift Master* do końca roku 2025. Oczywiście, to tylko szacunkowe obliczenia i rzeczywista sprzedaż może się różnić w zależności od recenzji, aktualnych promocji, rozszerzeń gry oraz ogólnych warunków rynkowych. Jeśli chcesz, mogę uwzględnić inne zmienne (np. promocje czy sprzedaż na innych platformach).