~Austr

Ten wpis dedykuję wszystkim, którzy nie rozumieją co czytają w raportach. Dlaczego wynik netto jest ujemny (-6,37 mln PLN), mimo dodatniej EBITDA (+2,21 mln PLN)? 1. Inwestycje w nowe gry – amortyzacja (4,58 mln PLN): W I kwartale znacząco wzrosły koszty amortyzacji, głównie z tytułu kapitałowych nakładów na produkcję gier własnych (np. Frostpunk 2, The Alters) oraz tytułów z wydawnictwa (np. The Thaumaturge). – Amortyzacja to rozkład kosztów produkcji gier w czasie– nawet jeśli wydatki były ponoszone wcześniej, teraz „rozliczamy” je w wynikach finansowych. – To niegotówkowy koszt księgowy, który nie wpływa na płynność, ale odzwierciedla długoterminowe inwestycje w rozwój portfolio. 2. Różnice kursowe (4,25 mln PLN straty): – Spółka utrzymuje środki w walutach obcych (głównie USD i EUR), aby zabezpieczyć się przed ryzykiem sprzedaży na rynkach międzynarodowych. I tu pojawia się pytanie do konsensusu, dlaczego konsensus nie uwzględniał tak dużych różnic? Skąd niby ktoś spoza spółki miałby wiedzieć ile jest gotówki w obcej walucie? – W I kwartale umocnienie złotego(np. kurs PLN/USD spadł z ~4,30 do ~4,18) spowodowało przeszacowanie wartości tych aktywów, generując stratę księgową. – To również efekt pozabilansowy – nie przekłada się na realny odpływ gotówki. 3. Dlaczego warto patrzeć na EBITDA? EBITDA (+2,21 mln PLN) pokazuje, że podstawowa działalność operacyjna jest rentowna, a spółka nawet zwiększyła przychody r/r: – Przychody ze sprzedaży wzrosły o 14,21% r/r (do 17,5 mln PLN), – Udział gier własnych w przychodach zwiększył się do 67%(wzrost z 52% rok wcześniej), – Kontynuowane są prace nad kluczowymi projektami (The Alters, konsolowa wersja Frostpunka 2), które mają przynieść przychody w kolejnych kwartałach. Ujemny wynik netto to w dużej mierze efekt strategicznych inwestycji w nowe IP oraz chwilowych fluktuacji kursowych. – Amortyzacja to „ślad” wcześniejszych nakładów na gry, które dopiero zaczną generować przychody (np. The Alters premiera 13 czerwca 2025). – Spółka utrzymuje wysoką płynność (69,5 mln PLN środków), co pozwala realizować długoterminową strategię 3 filarów: nowe gry, rozwój istniejących IP i wydawnictwo. Wynik kwartalny nie oddaje pełni potencjału – kluczowe będą premiery zaplanowane na 2025 rok i dalsza dywersyfikacja przychodów. Mam nadzieję, że mamy jasność co chodzi o wyniki?

Dodaj odpowiedź

Temat postu jest wymagany. Temat postu może zawierać min. 2 znaki. Temat postu może zawierać max. 72 znaki.
Treść postu jest wymagana. Treść postu może zawierać min. 2 znaki.
Pole Autor jest wymagane. Pole Autor musi zawierać min. 2 znaki. Pole Autor musi zawierać max. 30 znaków. Pole Autor może zawierać tylko litery, cyfry oraz znaki _ i -.

Treści na Forum Bankier.pl publikowane są przez użytkowników portalu i nie są autoryzowane przez Redakcję przed publikacją... Bankier.pl nie ponosi odpowiedzialności za informacje publikowane na Forum, szczególnie fałszywe lub nierzetelne, które mogą wprowadzać w błąd w zakresie decyzji inwestycyjnych w myśl art. 39 ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o obrocie instrumentami finansowymi. Przypominamy, że Forum stanowi platformę wymiany opinii. Każda informacja wpływająca na decyzje inwestycyjne pozyskana przez Forum, powinna być w interesie inwestora, zweryfikowana w innym źródle.