Treści na Forum Bankier.pl publikowane są przez użytkowników portalu i nie są autoryzowane przez Redakcję przed publikacją... Bankier.pl nie ponosi odpowiedzialności za informacje publikowane na Forum, szczególnie fałszywe lub nierzetelne, które mogą wprowadzać w błąd w zakresie decyzji inwestycyjnych w myśl art. 39 ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o obrocie instrumentami finansowymi. Przypominamy, że Forum stanowi platformę wymiany opinii. Każda informacja wpływająca na decyzje inwestycyjne pozyskana przez Forum, powinna być w interesie inwestora, zweryfikowana w innym źródle.
https://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Budowa-Obwodnicy-Metropolitalnej-drozsza-o-ponad-300-mln-zl-przez-wojne-na-Ukrainie-n202450.html
Pierwotne koszty obu odcinków OMT wyniosły kolejno 716 mln zł (Chwaszczyno-Żukowo) i 827 mln zł (Żukowo-Gdańsk Południe).
Obie kwoty są już nieaktualne, a wykonawcy - firma Budimex (odc. 1) i Mirbud/Kobylarnia (odc. 2) za budowę 32-km ekspresówki otrzymają zdecydowanie większe wynagrodzenie.
I tak, w przypadku zadania 1., a więc odcinka z Chwaszczyna do Żukowa, kontrakt wzrósł z 716 na 882 mln zł (z czego 107 mln zł to umowna waloryzacja w wysokości 15 proc. wartości umowy).
- Pozostałe aneksy dotyczą m.in. nielegalnych śmieci, których żadna ze stron nie była w stanie przewidzieć przed przystąpieniem do realizacji zadań - dodaje Brożyna.
Podobnie sytuacja wygląda w przypadku drugiego odcinka z Żukowa do węzła Gdańsk-Południe wraz z obwodnicą Żukowa. Tu maksymalna wartość zobowiązania wzrosła o 170 mln zł, dochodząc do kwoty 1 mld zł.
Łącznie trzeba było więc dołożyć 336 mln zł.