~Ktos

ChatGPT oszacowal:

Thief VR - 320 tys.
Bridge the Gap! - 1 tys.
Besiege VR - 180 tys.
Cave Crave - 150 tys.
Thief Multiplayer VR - 400 tys.

Łączna sprzedaż (bez Gemini):
320k + 1k + 180k + 150k + 400k = 1,051,000 kopii

Zakładam średnią cenę sprzedaży 20 USD za kopię (typowa dla gry VR średniej półki):
Przychód całkowity = 1,051,000 kopii × 20 USD = 21,020,000 USD

Zakładam marżę zysku netto na poziomie około 40% (typowa dla branży gier średniej wielkości):
Zysk netto = 21,020,000 USD × 40% = 8,408,000 USD

Mamy:

  • Zysk netto: 8,408,000 USD
  • Wskaźnik C/Z (P/E): 20x
  • Liczba akcji: 80 mln

Obliczenie kapitalizacji:
Kapitalizacja rynkowa = Zysk netto × C/Z
= 8,408,000 USD × 20 = 168,160,000 USD

Obliczenie ceny na akcję:
Cena akcji = Kapitalizacja / liczba akcji
= 168,160,000 USD / 80,000,000 akcji = 2.10 USD za akcję (8 zl)

Zakladajac C/Z 10x, to bedzie 4zl

Wszystkie liczby to czysto spekulacyjne założenia. Nie traktujcie tego jako porady inwestycyjnej – to tylko moja prywatna analiza na podstawie trendów rynkowych i historii wydawniczej

Dodaj odpowiedź

Temat postu jest wymagany. Temat postu może zawierać min. 2 znaki. Temat postu może zawierać max. 72 znaki.
Treść postu jest wymagana. Treść postu może zawierać min. 2 znaki.
Pole Autor jest wymagane. Pole Autor musi zawierać min. 2 znaki. Pole Autor musi zawierać max. 30 znaków. Pole Autor może zawierać tylko litery, cyfry oraz znaki _ i -.

Treści na Forum Bankier.pl publikowane są przez użytkowników portalu i nie są autoryzowane przez Redakcję przed publikacją... Bankier.pl nie ponosi odpowiedzialności za informacje publikowane na Forum, szczególnie fałszywe lub nierzetelne, które mogą wprowadzać w błąd w zakresie decyzji inwestycyjnych w myśl art. 39 ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o obrocie instrumentami finansowymi. Przypominamy, że Forum stanowi platformę wymiany opinii. Każda informacja wpływająca na decyzje inwestycyjne pozyskana przez Forum, powinna być w interesie inwestora, zweryfikowana w innym źródle.