Treści na Forum Bankier.pl publikowane są przez użytkowników portalu i nie są autoryzowane przez Redakcję przed publikacją... Bankier.pl nie ponosi odpowiedzialności za informacje publikowane na Forum, szczególnie fałszywe lub nierzetelne, które mogą wprowadzać w błąd w zakresie decyzji inwestycyjnych w myśl art. 39 ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o obrocie instrumentami finansowymi. Przypominamy, że Forum stanowi platformę wymiany opinii. Każda informacja wpływająca na decyzje inwestycyjne pozyskana przez Forum, powinna być w interesie inwestora, zweryfikowana w innym źródle.
To jest podsumowanie kwartału List Zarządu Szanowni Państwo, Drodzy Akcjonariusze i Inwestorzy We wstępie do raportu okresowego za trzeci kwartał 2024 roku chcemy podkreślić, że prowadziliśmy intensywne działania biznesowe w ramach procesu M&A i badawcze w kierunku rozwoju technologii diagnostycznych Genomtec. Pracujemy nad procesem pozyskania partnera lub sprzedaży rozwijanej przez nas technologii. Staramy się zmaksymalizować zysk z tej transakcji dla akcjonariuszy. Skupiamy i będziemy skupiać w najbliższym czasie na rozwoju technologii i doprowadzeniu do etapu komercjalizacji, poprzez licencjonowanie, sprzedaż wydzielonej części przedsiębiorstwa bądź poprzez sprzedaż Genomtec w zależności od tego, w jakim kierunku będzie przesuwała się transakcja M&A. Kontynuujemy nasze spotkania z potencjalnymi partnerami. Związane jest to również z naszym udziałem w konferencjach branżowych, na których mamy do nich bezpośredni dostęp. Ponadto przeprowadziliśmy kilkadziesiąt spotkań oraz prezentacji działania systemu Genomtec ID, w tym również z członkami zarządów potencjalnych partnerów. Rozmowy te stanowiły punkt wyjścia do podpisanych przez nas umów o zachowaniu poufności. Mamy już podpisanych kilka umów o zachowaniu poufności (NDA), między innymi z firmami zlokalizowanymi w USA, w tym notowanych na rynku NASDAQ. Są to duzi gracze z obszaru diagnostyki klinicznej, biotechnologii i z rynku farmaceutycznego. Aktualnie jesteśmy w dialogu z zespołami R&D potencjalnych partnerów i odpowiadamy na ich zapytania, dotyczące możliwości wykorzystania naszej technologii i potwierdzenia jej parametrów. Jeżeli chodzi o przebieg badań klinicznych platformy Genomtec ID, które prowadzone są we Francji i Polsce, to dalsze działania w obszarze tych badań klinicznych, będą ściśle skoordynowane z przebiegiem procesu M&A i będą odpowiadały na potrzeby tego procesu. Jeśli będzie potrzeba przyspieszenia tych badań, to jest taka możliwość, aby dostosować przebieg badań i odpowiadając na potrzeby procesu M&A poprzez modyfikacje protokołu badania. Kontynuujemy obecnie rekrutację pacjentów zgodnie z pierwotnym protokołem badania. Konieczne jest pozyskanie dodatkowych próbek dodatnich w zakresie bakterii atypowych, niestety nie mamy wpływu na to, kiedy i w jakiej liczbie pojawią się przypadki infekcji przez nie wywołanych. Dla przypomnienia, Komisja Europejska przesunęła termin obowiązku rejestracji wyrobów medycznych do diagnostyki in-vitro należących do grupy B w reżimie IVDR z maja 2025 roku na koniec 2029 roku. Obecna rejestracja obejmuje nas zatem przez ponad 5 lat. Jeśli chodzi działania w projekcie onkologicznym oncoSNAAT, skupiały się na dalszym rozwoju technologii. W ostatnich miesiącach koncentrowaliśmy się na rozwoju obszaru detekcji zmian pojedynczego nukleotydu za pomocą techniki LAMP. Prace laboratoryjne w tym obszarze zakończyły się. Kolejnym krokiem, nad jakim pracujemy, jest dobór parametrów objętościowych próbki. Mowa tutaj o próbce ciekłej biopsji, czyli próbce, która będzie pochodziła np. z krwi żylnej. Rozpoczęliśmy także prace nad metodą izolacji/zagęszczania materiału genetycznego. Po zakończeniu tych dwóch obszarów będziemy już mogli przygotować pełną specyfikację dla wymagań karty mikroprzepływowej. Mamy bezpieczną pozycję gotówkową, na którą składa się ponad 21,5 mln złotych dofinansowania z PARP oraz środki z emisji akcji przeprowadzonej na wiosnę tego roku. Znakomita większość środków z grantu nadal pozostaje do wydania na dalsze etapy rozwoju projektu, który powinien się zakończyć w pierwszej połowie 2027 roku. W trzecim kwartale otrzymaliśmy zaliczkę w wysokości 4 mln zł z grantu PARP, którą planowaliśmy rozliczyć do 30 września. Z powodów proceduralnych nie byliśmy w stanie rozliczyć całości zaliczki i aby uniknąć naliczania odsetek za niewykorzystanie środków w określonym terminie, środki zostały zwrócone do PARP. Jednocześnie zawnioskowaliśmy o wypłatę kolejnej zaliczki, która zgodnie z harmonogramem powinna wpłynąć do spółki 3 grudnia. Pomimo zwrotu zaliczki, środki z grantu PARP pozostają dostępne, a do wykorzystania jest jeszcze około 20,5 mln zł. Na koniec trzeciego kwartału stan gotówki wyniósł 6 mln zł, uwzględniając m.in. rozliczenie kosztów związanych z emisją. Gdyby nie nastąpił zwrotu zaliczki do PARP, stan środków pieniężnych byłby wyższy o kwotę 4 mln zł na koniec września, tym samym, po korekcie stan naszych środków finansowych wynosiłby 10mln PLN. Zakładamy, że przyznany grant z PARP i środki z emisji akcji powinny wystarczyć do momentu, kiedy przeprowadzimy transakcję M&A z potencjalnym partnerem. Grant z PARP, obowiązujący do 2027 roku, jest realizowany zgodnie z planem. W największym stopniu środki zostaną wykorzystane w 2025 i 2026 roku, kiedy przewidziano intensywne wydatki na współpracę z podwykonawcami oraz większe zakupy sprzętu i oprogramowania. Obecne prace w ramach projektu przebiegają z dużą intensywnością, co podkreśla efektywne zarządzanie zasobami i dbałość o minimalizację kosztów dodatkowych, takich jak odsetki. Chcemy podkreślić, że sytuacja związana ze zwrotem zaliczki do PARP nie wpływa negatywnie na finansowanie projektu, lecz odzwierciedla odpowiedzialne podejście spółki do zarządzania środkami i terminowego rozliczania grantu.