Treści na Forum Bankier.pl publikowane są przez użytkowników portalu i nie są autoryzowane przez Redakcję przed publikacją... Bankier.pl nie ponosi odpowiedzialności za informacje publikowane na Forum, szczególnie fałszywe lub nierzetelne, które mogą wprowadzać w błąd w zakresie decyzji inwestycyjnych w myśl art. 39 ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o obrocie instrumentami finansowymi. Przypominamy, że Forum stanowi platformę wymiany opinii. Każda informacja wpływająca na decyzje inwestycyjne pozyskana przez Forum, powinna być w interesie inwestora, zweryfikowana w innym źródle.
Na podstawie podanych danych, można spróbować oszacować sprzedaż gry *Silent Hill 2 Remake*. 1. **Liczba recenzji**: Z 9300 recenzji, przyjmując, że około 2-5% graczy zostawia recenzję, można oszacować liczbę graczy, którzy kupili grę. Przyjmując, że 4% graczy pisze recenzje (średnia), mamy: \[ \text{Sprzedaż} = \frac{9300}{0.04} = 232500 \] 2. **Peak graczy**: Z danych wynika, że maksymalna liczba graczy wynosiła 24000. Mnożąc przez średni czas spędzony w grze, przyjmując, że przeciętny gracz grałby np. 10 godzin, można próbować oszacować liczbę graczy: Przy założeniu, że 10% graczy gra regularnie, to: \[ \text{Sprzedaż} \approx 24000 \times 10 = 240000 \] 3. **Liczba osób w społeczności**: Z 90000 osób w społeczności, można przyjąć, że część z nich to potencjalni nabywcy. Szacując, że 20% osób z społeczności mogło kupić grę: \[ \text{Sprzedaż} = 90000 \times 0.2 = 18000 \] 4. **Obserwacja rynkowa**: Biorąc pod uwagę, że gra znajduje się w top 3 global best sellers na Steam oraz że ma wysoką ocenę (96% pozytywnych recenzji), można przypuszczać, że sprzedaż jest na poziomie wysokim. ### Podsumowanie: Mając na uwadze te różne oszacowania, najbardziej prawdopodobny zakres sprzedaży może wynosić od około 180000 do 240000 kopii. Podczas gdy dane o recenzjach sugerują, że sprzedaż może być bliska 232500, peak graczy i popularność na liście bestsellerów mogą wskazywać, że sprzedaż może być jeszcze wyższa, a faktyczna liczba może być bliżej górnej granicy, czyli 240000. Na pewno jednak gra cieszy się dużym zainteresowaniem i sprzedaż wydaje się być bardzo solidna.