Treści na Forum Bankier.pl publikowane są przez użytkowników portalu i nie są autoryzowane przez Redakcję przed publikacją... Bankier.pl nie ponosi odpowiedzialności za informacje publikowane na Forum, szczególnie fałszywe lub nierzetelne, które mogą wprowadzać w błąd w zakresie decyzji inwestycyjnych w myśl art. 39 ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o obrocie instrumentami finansowymi. Przypominamy, że Forum stanowi platformę wymiany opinii. Każda informacja wpływająca na decyzje inwestycyjne pozyskana przez Forum, powinna być w interesie inwestora, zweryfikowana w innym źródle.
dobra ziomku krótki kurs z tego jak działa gamedev to może ogarniesz się i lepiej zrozumiesz jak to działa. (A jeśli jesteś przedstawicielem spółki i próbujesz tak się bronic to gratuluje bo jasno dajesz do zrozumienia dlaczego sie to wszystko sypło)
Przy tworzeniu gier mamy kilka ról i head of studio jest odpowiedzialny za produkt... najmniej.
Studio head to odpowiednik dyrektora operacyjnego - jego zadanie to ogarnac zeby mechanizm działał. Zajmuje sie procesami, procedurami, zatrudnieniem, komunikacją i sprawami miekkimi. Dyrektor Artu nie dogaduje sie z Dyrkiem Programistów - Head studia rozwiązuje problem. Manager QA źle prowadzi zespół i wszyscy narzekają na QA? Head Studia wkracza do akcji. Główne zadanie: trybiki mają się nie blokować. Czasem jest łączony ze stanowiskiem głównego producenta ale przy wiekszych studiach (powiedzmy... powyżej 50 osób) zwykle odpowiada za organizacje pracy na poziomie organizacji a nie produktu. Jakbyś chciał żeby każdy studio head był odpowiedzialny za projekt to trochę tak jakbyś chciał rozliczać księgowego za to że sprzedawca nie sprzedaje. Za projekt odpowiada zwykle producent.
No to co z tymi producentami? A to taki project manager czy kierownik projektu ale w giereczkach uznali ze będą się nazywać producer. Każdy projekt ma przypisanego zwykle jednego głównego producenta i paru pomniejszych. Nazywanego powszechnie Executive Producer. I teraz uwaga bo to moze byc trudna kwestia... Mimo że może się wydawać że Head of Production jest wyżej w strukturach to musisz zrozumieć że Head odpowiada za ogólne ułożenie produkcji i zwykle ma o wiele mniej wiedzy produktowej niż wspomniany Executive Producer. Ten projekt - Phantom Hellcat ma exe. producera - i to on jest odpowiedzialny za projekt - jeśli popatrzymy kto był na liscie zwolnionych i/lub kto lajkował komunikacje to widać że ten gość nadal jest na pokładzie.
W tym całym bałaganie jest jeszcze ktoś kto sie nazywa Creative Diirector lub jak kto woli dyrektor kreatywny i tutaj można by próbować dywagować kto jest bardziej odpowiedzialny za wizje projketu - Exe Prod czy Kreatywny - ale fakt jest taki, że kreatywni to zwykle goście z milionem pomysłów którzy muszą potem swoje pomysły ciąć i dostosowywać pod produkt za który odpowiada Exe Prod.
A teraz prześledź sobie historie tej firmy i zobacz z iloma ekipami zarząd tej spółeczki się już pożegnał... wiec sorry bracie ale prędzej uwierze ponad 100 ludzi którzy się przewineli pod wodzą tych jeleni gamedevu niż paru facetom którzy jakoś z nikim nie mogą się dogadać.
Jak to mówią "jeśli ze wszystkimi masz problem to może ty jesteś problemem"
mam nadzieje że pomogłem ziomeczku.