Treści na Forum Bankier.pl publikowane są przez użytkowników portalu i nie są autoryzowane przez Redakcję przed publikacją... Bankier.pl nie ponosi odpowiedzialności za informacje publikowane na Forum, szczególnie fałszywe lub nierzetelne, które mogą wprowadzać w błąd w zakresie decyzji inwestycyjnych w myśl art. 39 ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o obrocie instrumentami finansowymi. Przypominamy, że Forum stanowi platformę wymiany opinii. Każda informacja wpływająca na decyzje inwestycyjne pozyskana przez Forum, powinna być w interesie inwestora, zweryfikowana w innym źródle.
Szacunkowe wyniki finansowe spółki za 2023 rok i dalsze zapowiedzi zarządu zostały jak widać po kursie bardzo pozytywnie przyjęte. Na webinarze podkreślono, że wypracowane rezultaty są efektem mocnych organicznych wzrostów, co pozwoliło zwiększyć zeszłoroczną EBITDĘ o 54 procent do 85 mln zł (powyżej pierwotnych założeń 80 mln zł) i zysk netto o 94 procent, do 60 mln zł.
Mocno rośnie liczba klientów do 79,4 tys. na koniec roku, średnie przyrosty wynoszą ponad 1000 klientów miesięcznie i takie tempo ma być utrzymane, a niewykluczone, że będzie jeszcze szybsze w przyszłości
Dużym sukcesem spółki jest sukcesywny spadek zadłużenia. Wskaźnik dług netto do EBITDA spadł z 2 do 0,6 na koniec ubiegłego roku i dalej ma spadać co zwiększa możliwości akwizycyjne spółki i dalszy wzrost wypłacanych dywidend
Spółka celuje w pozyskanie i obsługę 1 mln klientów i zdaniem zarządu jest to cel realny w przyszłości, pomóc w tym mają akwizycję, nad którymi trwają prace i rozmowy. Ich finalizacji można się najprawdopodobniej spodziewać w pierwszych miesiącach przyszłego roku
Zarząd oczekuje, że rozwój technologiczny i AI utrwali tylko przewagi konkurencyjne jakie już dziś Vercom oferuje na rynku
Spółka w oczekiwaniach na ten rok podtrzymała plany podwojenia zysku EBITDA co dwa lata (wobec tych z 2022 roku – EBITDA wyniosła wtedy 55 mln zł)
Zarząd jest zadowolony z pierwszych tygodni 2024 roku zarówno jeśli chodzi o zdobywanie nowych klientów jak i ich aktywność zakupową
Uruchomienie nowych wersji językowych MailerLite (polska i hiszpańska), nowa platforma MessageFlow to wszystko ma pozytywnie wpływac na aktywność nowych i dotychczasowych klientów Vercomu
Spółka podała, że ponad 37 procent jej marży wypracowywane jest w Ameryce Północnej, a 47 procent pochodzi z Europy.
Oby aktualne silne wzrosty akcji spółki zapowiadały kolejny udany rok dla akcjonariuszy Vercomu