Treści na Forum Bankier.pl publikowane są przez użytkowników portalu i nie są autoryzowane przez Redakcję przed publikacją... Bankier.pl nie ponosi odpowiedzialności za informacje publikowane na Forum, szczególnie fałszywe lub nierzetelne, które mogą wprowadzać w błąd w zakresie decyzji inwestycyjnych w myśl art. 39 ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o obrocie instrumentami finansowymi. Przypominamy, że Forum stanowi platformę wymiany opinii. Każda informacja wpływająca na decyzje inwestycyjne pozyskana przez Forum, powinna być w interesie inwestora, zweryfikowana w innym źródle.
ana69 - bardzo wnikliwa analiza ;-)
Co do kosztów, to gra w momencie premiery powinna "pożreć" ok. 3 mln zł, więc zwrot nakładów to w zależności do ceny kwestia ok. 60-80 tys. sprzedanych kopii. Oczywiście mamy też dalsze wydatki związane z wyjściem z EA, ale nie sądzę, aby całkowity budżet miał się z tego powodu podwoić.
Co do sprzedaży to już typowe wróżenie z fusów. Wishlista gry jest duża, ale doskonale wiemy, że nie oznacza to jeszcze sukcesu sprzedażowego. Contrabanda na premierę miała podobną wishlistę i od marca sprzedała się już ponad 600 tys. kopii. Natomiast w przypadku takiego Occupy Mars wishlista była sporo większa, a od maja zeszło raptem 60 tys. kopii (co i tak uznałbym za sukces).
Stąd aby oszacować faktyczną sprzedaż WS w ciągu roku od premiery należałoby podać zakres między 100 tys., a 1 mln egzemplarzy i dopiero przy tak szerokich widełkach byłaby szansa, że się z tą prognozą trafi.