~ir_pmpg

Grupa PMPG Polskie Media S.A. nie tylko utrzymała, ale nawet powiększyła w pierwszym półroczu przychody o 4 proc. względem analogicznego okresu 2022 r., który był dla Grupy PMPG Polskie Media S.A. rekordowy pod tym względem.
  
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży Grupy Kapitałowej PMPG Polskie Media S.A. w I półroczu 2023 roku wyniosły 22,75 mln zł i były o 4 proc. wyższe niż w analogicznym okresie rok wcześniej, gdy wyniosły 21,85 mln zł. Grupa utrzymała, a nawet podniosła poziom przychodów ze sprzedaży, o blisko 0,9 mln zł względem analogicznego okresu 2022 roku, który był pod tym względem rekordowy. Grupa osiągnęła wówczas (1.poł.2022 r.) 68 proc. wzrostu przychodów ze sprzedaży.
 
W pierwszej połowie bieżącego roku, obok wzrostów przychodów ze sprzedaży w wysokości 0,9 mln zł, wzrosły również koszty o 3,4 mln zł. Grupa wypracowała tym samym skonsolidowany zysk netto w wysokości 856 tys. zł.
 
Utrzymanie przychodów ze sprzedaży na podobnym poziomie, co w analogicznym okresie 2022 r. można odczytać jako sukces Grupy w obliczu sytuacji na rynku reklamy, na którą silnie oddziałuje sytuacja makroekonomiczna i nastroje konsumenckie. Na wzrost kosztów, wpływ miała również rosnąca cena papieru, oraz inwestycje w oba wydawane tytuły w postaci uruchomienia nowych formatów oraz ich sukcesywnego rozwoju.
 
- „Utrzymujemy wysokie przychody ze sprzedaży w 1 połowie 2023 r. To niewątpliwie zasługa rozwoju nowych formatów i obszarów tematycznych (np.: Dom.Wprost.pl, nowe podcasty oraz segment lifestyle na Wprost.pl). Trafiają one do coraz szerszego grona użytkowników i reklamodawców, co znajduje swoje przełożenie w rosnących przychodach Grupy” - mówi Jolanta Kloc, Wiceprezes Zarządu PMPG Polskie Media S.A. – „Na stronę przychodową wpływa także działalność eventowa Grupy, która od lat pozostaje ważnym elementem tożsamości obu wydawanych tytułów.” – dodaje Jolanta Kloc.
 
Wyniki jednostkowe PMPG Polskie Media S.A.
 
W 1 połowie 2023 r. PMPG Polskie Media S.A. osiągnęła jednostkowy zysk netto w wysokości 753 tys. zł wobec 2 883 tys. zł w analogicznym okresie roku ubiegłego. Przychody ze sprzedaży PMPG w 2023 r. wyniosły 13,5 mln zł i były niższe o 7 % niż przed rokiem o kwotę 960 tys. zł.
 
Pierwszą połowę 2023 roku spółka PMPG Polskie Media S.A. zakończyła z zyskiem brutto w wysokości 823 tys. zł, na który składa się zysk z działalności operacyjnej w wysokości 0,6 mln zł oraz zysk z działalności finansowej w wysokości 0,2 mln zł.
 
Spółka jednostkowo osiągnęła mniejsze przychody ze sprzedaży w wysokości 1 mln zł przy równoczesnym wzroście kosztów operacyjnych również o 1 mln zł i mniejszych przychodach finansowych o kwotę 0,7 mln zł (odwrócenie odpisów aktualizujących na aktywa finansowe).
 
 
O PMPG Polskie Media S.A.
Spółka holdingowa notowana na głównym parkiecie Warszawskiej Giełdy Papierów Wartościowych (GPW: PGM). Działa na rynku tradycyjnych i nowych mediów. Do Grupy należą m.in.: Agencja Wydawniczo-Reklamowa Wprost, wydawca serwisu wprost.pl, e-tygodnika „Wprost” i „Magazynu Wprost Premium” oraz spółka Orle Pióro, wydawca serwisu dorzeczy.pl i  tygodnika „Do Rzeczy” oraz magazynu „Historia Do Rzeczy”. Spółka aktywnie inwestuje również w nowe projekty o charakterze startupowym.
 
Link do podsumowania raportu:
https://pmpg.pl/pr/820086/wzrost-przychodow-grupy-pmpg-polskie-media-s-a-w-i-polowie-2023-r
 
Link do pełnej treści raportu:
https://pmpg.pl/pr/820224/skonsolidowany-raport-polroczny-psr-2023

Dodaj odpowiedź

Temat postu jest wymagany. Temat postu może zawierać min. 2 znaki. Temat postu może zawierać max. 72 znaki.
Treść postu jest wymagana. Treść postu może zawierać min. 2 znaki.
Pole Autor jest wymagane. Pole Autor musi zawierać min. 2 znaki. Pole Autor musi zawierać max. 30 znaków. Pole Autor może zawierać tylko litery, cyfry oraz znaki _ i -.

Treści na Forum Bankier.pl publikowane są przez użytkowników portalu i nie są autoryzowane przez Redakcję przed publikacją... Bankier.pl nie ponosi odpowiedzialności za informacje publikowane na Forum, szczególnie fałszywe lub nierzetelne, które mogą wprowadzać w błąd w zakresie decyzji inwestycyjnych w myśl art. 39 ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o obrocie instrumentami finansowymi. Przypominamy, że Forum stanowi platformę wymiany opinii. Każda informacja wpływająca na decyzje inwestycyjne pozyskana przez Forum, powinna być w interesie inwestora, zweryfikowana w innym źródle.