Treści na Forum Bankier.pl publikowane są przez użytkowników portalu i nie są autoryzowane przez Redakcję przed publikacją... Bankier.pl nie ponosi odpowiedzialności za informacje publikowane na Forum, szczególnie fałszywe lub nierzetelne, które mogą wprowadzać w błąd w zakresie decyzji inwestycyjnych w myśl art. 39 ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o obrocie instrumentami finansowymi. Przypominamy, że Forum stanowi platformę wymiany opinii. Każda informacja wpływająca na decyzje inwestycyjne pozyskana przez Forum, powinna być w interesie inwestora, zweryfikowana w innym źródle.
Huuuge miał w II kw. 27,5 mln USD skorygowanej EBITDA, powyżej konsensusu Huuuge odnotował w II kw. 2023 roku 27,5 mln USD skorygowanego wyniku EBITDA wobec 13,7 mln USD przed rokiem - podał producent i wydawca gier free-to-play w raporcie kwartalnym. Konsensus PAP Biznes zakładał, że skoryg. EBITDA wyniesie 25,4 mln USD. Zysk netto przypadający na akcjonariuszy jednostki dominującej wyniósł w II kw. 21,7 mln USD wobec 8,6 mln USD przed rokiem. Konsensus zakładał 19,6 mln USD zysku. Zysk operacyjny grupy wyniósł z kolei 24,4 mln USD wobec 11,2 mln USD rok wcześniej i wobec 22,6 mln USD konsensusu. Przychody grupy Huuuge wyniosły w II kw. 69,2 USD, zgodnie z konsensusem na poziomie 68,9 mln USD. W analogicznym okresie roku poprzedniego przychody wyniosły 79,4 mln USD. "W ciągle zmieniającym się otoczeniu rynkowym nadrzędnym priorytetem operacyjnym spółki jest generowanie gotówki i utrzymanie długowieczności flagowych gier" - napisano w komunikacie prasowym Huuuge. Jako przykład Huuuge podał niedawną aktualizację ekonomii gry w Huuuge Casino, wdrożoną na początku sierpnia. Spółka spodziewa się, że poprawi to stabilność i przewidywalność przychodów, jak również umożliwi dalszą poprawę wskaźników zaangażowania graczy w ramach flagowych gier, czyli Huuuge Casino i Billionaire Casino. Huuuge Intensyfikuje również wysiłki w zakresie zwiększania zaangażowania graczy VIP i dalszego podnoszenia jakości doświadczeń grających. Ponadto firma poszerza ofertę w kanale direct-to-consumer, który w ostatnich miesiącach odpowiadał za około 6 proc. przychodów. W ocenie zarządu Huuuge, zwiększony budżet marketingowy, w połączeniu z nową ekonomią gry i programem lojalnościowym, powinien w nadchodzących kwartałach spowodować odwrócenie spadkowego trendu przychodów. Firma oczekuje, że kilka projektów przejdzie do fazy testów w przyszłym roku. W przypadku ich dobrych perspektyw, stopniowo zwiększane będą nakłady marketingowe na wsparcie tych gier. Huuuge zamierza nadal pracować nad wykorzystaniem potencjału sztucznej inteligencji. Huuuge widzi atrakcyjne możliwości rozwoju w obszarze gier zręcznościowych (ang. skill gaming). Spółka aktywnie bada też możliwości w zakresie fuzji i przejęć, partnerstw, działalności wydawniczej, licencjonowania, gdzie jej istniejące zasoby i kluczowe kompetencje, w tym marka, baza graczy i wiedza, mogą być maksymalnie wykorzystane. Poniżej przedstawiamy wyniki Huuuge w drugim kwartale 2023 roku i ich odniesienie do konsensusu PAP Biznes oraz poprzednich wyników (dane w mln USD).