~odp

Ryzyko wprowadzenia uchwały krajobrazowej i jej skutki dla rozwoju segmentu Digital Out Of Home
Potencjalnie istotnym dla Emitenta ryzykiem mogą okazać się tzw. uchwały krajobrazowe mające w zamierzeniu
uporządkować prawo reklamowe w przestrzeniach miejskich. Wejście w życie uchwałykrajobrazowej
w szczególności na terenie Warszawyoznaczałobym.in. konieczność poniesienia dodatkowych kosztów
niezbędnych do rekonstrukcji nośników reklamowych posiadanych przez Emitenta. Ponadto uchwała znacząco
ograniczyłaby wprowadzanie na rynek nowoczesnych rozwiązań technologicznych. Pozostaje to w sprzeczności ze
światowymi trendami i kierunkami rozwoju reklamy zewnętrznej, charakterystycznymi dlaaglomeracjimiejskich
typu Smart City, promującychwykorzystywanie innowacyjnych technologii i ekspozycję wielkoformatowych
nośników cyfrowych.Wprowadzenie uchwały krajobrazowej w Warszawie stanowiłoby więc potencjalnie istotne
ryzyko dla dalszego rozwoju Emitenta.
Analizując obecną sytuację, Zarząd Emitenta ocenia, iż uchwała krajobrazowa na terenie Warszawy, stanowiącej
główny rynek działalności Emitenta, nie zostanie wprowadzona w życie w ciągu najbliższych kwartałów,
a prawdopodobnie także najbliższych lat. Uchwała przyjęta przez Radę Warszawy w styczniu 2020 roku, kilka
tygodni później została uznana za nieważną przez Wojewodę Mazowieckiego co następnie potwierdził Sąd
Administracyjny. Z informacji posiadanych przez Emitenta wynika, iż Prezydent Miasta przygotowuje nową treść
uchwały.Niezależnie, NaczelnySąd Administracyjny zadał pytanie Trybunałowi Konstytucyjnemu odnośnie
kwestionowanej konstytucyjności tych przepisów. Do tejpory Trybunał Konstytucyjny nie zajął stawiska w tej
sprawie, ponadto w planach rządowych znajduje się projekt nowelizacji ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu
przestrzennym.
Biorąc pod uwagę takskomplikowany stan prawny oraz fakt, iż prace nad poprzednią wersją uchwały
krajobrazowej w Warszawie trwałycztery lata, trudno spodziewać się przełomu w tej sprawie za jaki należałoby
uznać wejście w życie uchwały krajobrazowej w okresie bieżącego roku obrotowego. Dodać należy, iż w przypadku
ewentualnego wejścia w życie uchwaływ nowym kształcie, przewiduje ona okres przejściowyna dostosowanie się
do wprowadzonych regulacji. W zależności od posiadanych nośników wynosi on od 2 do nawet 5 lat. Wzwiązku
z powyższym, Zarząd Emitenta nie uważa opisanego ryzyka jako mogącego mieć istotny wpływ na wyniki finansowe
Emitenta w 2023 roku.

Dodaj odpowiedź

Temat postu jest wymagany. Temat postu może zawierać min. 2 znaki. Temat postu może zawierać max. 72 znaki.
Treść postu jest wymagana. Treść postu może zawierać min. 2 znaki.
Pole Autor jest wymagane. Pole Autor musi zawierać min. 2 znaki. Pole Autor musi zawierać max. 30 znaków. Pole Autor może zawierać tylko litery, cyfry oraz znaki _ i -.

Treści na Forum Bankier.pl publikowane są przez użytkowników portalu i nie są autoryzowane przez Redakcję przed publikacją... Bankier.pl nie ponosi odpowiedzialności za informacje publikowane na Forum, szczególnie fałszywe lub nierzetelne, które mogą wprowadzać w błąd w zakresie decyzji inwestycyjnych w myśl art. 39 ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o obrocie instrumentami finansowymi. Przypominamy, że Forum stanowi platformę wymiany opinii. Każda informacja wpływająca na decyzje inwestycyjne pozyskana przez Forum, powinna być w interesie inwestora, zweryfikowana w innym źródle.