Treści na Forum Bankier.pl publikowane są przez użytkowników portalu i nie są autoryzowane przez Redakcję przed publikacją... Bankier.pl nie ponosi odpowiedzialności za informacje publikowane na Forum, szczególnie fałszywe lub nierzetelne, które mogą wprowadzać w błąd w zakresie decyzji inwestycyjnych w myśl art. 39 ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o obrocie instrumentami finansowymi. Przypominamy, że Forum stanowi platformę wymiany opinii. Każda informacja wpływająca na decyzje inwestycyjne pozyskana przez Forum, powinna być w interesie inwestora, zweryfikowana w innym źródle.
– Moim zdaniem istotnym celem, który przyświeca państwu podczas przejmowania wiodącego wykonawcy kolejowego, może być próba ustabilizowania cen ofertowych w przyszłości, kiedy rozwiąże się worek z przetargami organizowanymi przez CPK. W postępowaniu zawsze będzie bowiem występował podmiot, który z uwagi na świetne relacje z zamawiającym będzie w stanie zaoferować cenę niższą od konkurencji, bo nie będzie musiał uwzględniać czynników ryzyka, które zwyczajowo wliczają prywatne podmioty – chodzi np. o rozliczanie robót dodatkowych zlecanych przez inwestora na etapie realizacji projektu – podkreśla Kaźmierczak. – Po drugie, rozbudowa potencjału wykonawczego na rynku kolejowym jest bardzo kapitałochłonna. Mam przypuszczenie graniczące z pewnością, że w kolejnych latach „państwowe” spółki będą w stanie ponosić dużo większe nakłady na zwiększenie kompetencji wykonawczych niż prywatna konkurencja, ewentualne dokapitalizowanie „własnych” spółek będzie dla państwa łatwiejsze niż dla wiodących akcjonariuszy wielu prywatnych przedsiębiorstw – podsumowuje ekspert.