Treści na Forum Bankier.pl publikowane są przez użytkowników portalu i nie są autoryzowane przez Redakcję przed publikacją... Bankier.pl nie ponosi odpowiedzialności za informacje publikowane na Forum, szczególnie fałszywe lub nierzetelne, które mogą wprowadzać w błąd w zakresie decyzji inwestycyjnych w myśl art. 39 ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o obrocie instrumentami finansowymi. Przypominamy, że Forum stanowi platformę wymiany opinii. Każda informacja wpływająca na decyzje inwestycyjne pozyskana przez Forum, powinna być w interesie inwestora, zweryfikowana w innym źródle.
Ciekawa analiza rynku e commerce Warto poszerzyć wiedzę https://retailnet.pl/2022/11/08/analiza-q4-w-e-commerce-na-co-moze-liczyc-branza-w-tym-roku/ https://www.dlahandlu.pl/e-commerce/wiadomosci/black-friday-cyber-monday-na-co-w-tym-roku-zapoluja-polacy,112106.html W obrębie e-commerce nie ma stagnacji – mówi Marcin Szczur, Deputy Head of Sales w Blue Media Wszyscy mówią o spowolnieniu, ale dane ze sklepów internetowych o wysokości obrotów pokazują stały wzrost. To oczywiście może wynikać też z inflacji i generalnie wyższych cen. Niemniej patrząc na liczbę transakcji obsługiwanych przez płatności Blue Media to nie zauważamy spadku. We wrześniu 2022 r., który dotąd był najlepszym miesiącem w tym roku pod kątem obrotów i liczby transakcji – odnotowaliśmy o ponad 41 proc. więcej transakcji niż w analogicznym okresie w 2021 r. Zauważalne za to jest pewne wypłaszczenie liczby zarejestrowanych nowych serwisów korzystających z płatności online w stosunku do dynamicznego przyrostu ich liczby w czasie pandemii, co może być jednym z sygnałów pewnej korekty rynkowej, ale na pewno nie ma mowy o spowolnieniu. Ludzie przyzwyczaili się do zakupów online. Pozytywne doświadczenia z okresu pandemii i lockdown’ów a także wygoda takiej formy zakupów sprawiły, że ten nawyk przyjął się na dobre. Tegoroczne wzrosty w e-commerce nie będą spektakularne, ale stabilne, pokazujące, jak mocny i rozwinięty jest już to rynek. Spodziewamy się wzrostu wykorzystania tej metody płatności w ostatnich tygodniach Q4. Rynek się rozwija i kolejni dostawcy płatności planują wejście też w kanał BNPL, jak choćby BLIK. W okresie listopad – grudzień, gdy liczba domowych wydatków jest duża – płatność w opcji BNPL może być pożądana. Sądzę, że będzie to też taki sprawdzian dla tej metody płatności w polskim e-commerce. Kolejne tygodnie pokażą, czy firmy oferujące BNPL dadzą radę obsłużyć cały proces, łącznie z windykacją. Black Friday, Cyber Monday, Dzień Darmowej Dostawy, Mikołajki i okres tuż przed Bożym Narodzeniem to nie są zwykłe dni transakcyjne dla sklepów internetowych. W tym czasie systemy muszą zwielokrotnić swoją wydajność. Początek listopada to już ostatni moment na zweryfikowanie stabilności i skalowalności zarówno platformy, na której działa sklep, jak i systemów, które będą musiały obsłużyć zwiększony ruch i wszystkie etapy transakcji. Po przeanalizowaniu ponad 30 milionów zamówień online, dotyczących polskich konsumentów, zespół Admitad zidentyfikował te kategorie produktów, które okażą się najbardziej popularne wśród polskich klientów całej jesieni. W szczególności uwzględnione zostały Black Friday i okres świąteczny. Raport wskazuje również najskuteczniejsze źródła pozyskiwania klientów. Jak zaczyna się sezon sprzedażowy? Od Dnia Singla na Aliexpress Fani zniżek na całym świecie rozpoczynają zakupy na długo przed Black Week. Już na 11 listopada przypada Dzień Singla, który jest największym w roku dniem wyprzedażowym na chińskim rynku e-commerce. Liderem pozostaje tam Alibaba Group i jego marketplace, Aliexpress. Według raportu, polscy użytkownicy siedmiokrotnie zwiększyli liczbę zamówień z chińskich platform zakupowych i wydali na nie dziesięciokrotnie więcej niż w zwykłym okresie. - Najpopularniejsze kategorie sprzedawanych towarów to Uroda i zdrowie, Dom i ogród, Odzież, Biżuteria i akcesoria oraz Elektronika. Obecny rok może być rekordowy dla firm, o ile uwzględnią oni Dzień Singla w swojej strategii działań marketingowych. To sposób na przygotowanie potencjalnych klientów do całego Black Week – wskazuje Mateusz Łukianiuk, Country Manager Poland w Admitad. W 2022 marki powinny przygotować się na dłuższą walkę o zainteresowanie klientów – dodaje. Które produkty okażą się najbardziej popularne podczas Black Friday? – analiza na bazie trendów W swoim raporcie Admitad podaje, że podczas Black Friday w ubiegłym roku kupujący najwięcej pieniędzy wydawali na elektronikę i odzież. - W porównaniu do roku 2020, znacznie większe zainteresowanie wzbudziła branża gamingowa i eventowa. Przewidujemy, że ten trend utrzyma się również w roku 2022, ponieważ są to dwie branże wykazujące szybki i stały wzrost przez cały rok – dodaje Mateusz Łukianiuk. Jednocześnie z raportu badawczego Admitad wynika, że w przypadku polskich użytkowników, średnia wartość zamówienia podczas zeszłorocznego Black Friday wzrosła o 10% w porównaniu do regularnych okresów wyprzedaży i osiągnęła wysokość prawie 92 zł. Średnia wartość zamówienia podczas Black Friday w górę o 10% Analiza danych pokazuje, że w 2021 r. sprzedaż online w Black Friday nie eksplodowała tak wyraźnie, jak w poprzednich latach. Zamiast tego sprzedaż rosła na szerszą skalę w dłuższym okresie, w miarę wydłużania się promocji z kilku dni do kilku tygodni i wydłużania się okresu wysokiego popytu. Całkowity wolumen sprzedaży online w zeszłoroczny Black Friday nieznacznie spadł – z 9 mld dolarów w 2020 r. do 8,9 mld dolarów w 2021 r. Wiele marek wprowadziło nie tylko zniżki przedsprzedażowe przed 26 listopada, ale także obiecało wydłużyć swoje rabaty. W 2022 marki powinny przygotować się na dłuższą walkę o zainteresowanie klientów, zamiast skupiać całą uwagę na jednym dniu. Dane z raportu Admitad pokazują, że w 2021 roku znaczną liczbę użytkowników (36,4%) do zakupów w Czarny Piątek zmotywowały oferty usług cashback. Kolejne 19,4% użytkowników zdecydowało się na zakup z rekomendacji mediów online i blogów internetowych, 7,8% w sklepach partnerskich i 7,5% w serwisach kuponowych. Duży segment klientów (9,7%) pochodził z komunikatorów i sieci społecznościowych. W Polsce strony z kuponami, media internetowe i blogi oraz usługi cashback są bliskie kupującym. Chociaż, według statystyk Admitad, sklepy partnerskie i strony z kuponami odnotowały niewielki spadek sprzedaży, liczba zamówień za pośrednictwem usług cashback i mediów internetowych wzrosła odpowiednio o 79% i 10% w ciągu roku.