Treści na Forum Bankier.pl publikowane są przez użytkowników portalu i nie są autoryzowane przez Redakcję przed publikacją... Bankier.pl nie ponosi odpowiedzialności za informacje publikowane na Forum, szczególnie fałszywe lub nierzetelne, które mogą wprowadzać w błąd w zakresie decyzji inwestycyjnych w myśl art. 39 ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o obrocie instrumentami finansowymi. Przypominamy, że Forum stanowi platformę wymiany opinii. Każda informacja wpływająca na decyzje inwestycyjne pozyskana przez Forum, powinna być w interesie inwestora, zweryfikowana w innym źródle.
Nowa struktura importu paliw silnikowych na Ukrainę ustabilizowała się, a rynek ukraiński zaczął identyfikować faworytów. Na początku sierpnia zmiany strukturalne odnotował popyt ze strony „Ukrzaliznyci”. Po tym, jak 24 lutego prywatny gigant petrochemiczny „Karpatnaftohim” ogłosił wstrzymanie produkcji, państwowy „UZ” w kolejnych miesiącach 2022 r. określił się jako największy ukraiński przemysłowy konsument oleju napędowego. Na początku sierpnia wybór lidera ukraińskiej konsumpcji w imporcie zatrzymał się na dwóch właścicielach złóż ropy naftowej – firmach ExxonMobil Asia Pacific i Orlen Lietuva oraz polskiej sieci Unimot Paliwa.