Treści na Forum Bankier.pl publikowane są przez użytkowników portalu i nie są autoryzowane przez Redakcję przed publikacją... Bankier.pl nie ponosi odpowiedzialności za informacje publikowane na Forum, szczególnie fałszywe lub nierzetelne, które mogą wprowadzać w błąd w zakresie decyzji inwestycyjnych w myśl art. 39 ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o obrocie instrumentami finansowymi. Przypominamy, że Forum stanowi platformę wymiany opinii. Każda informacja wpływająca na decyzje inwestycyjne pozyskana przez Forum, powinna być w interesie inwestora, zweryfikowana w innym źródle.
Dystrybutorzy nadal rosną
Tradycyjną odpornością na pogarszającą się koniunkturę gospodarczą wykazali się dystrybutorzy części motoryzacyjnych. 87% respondentów odnotowało wzrost sprzedaży w I połowie 2022 roku w ujęciu rok do roku. Tylko 8,7% przyznaje się do spadków, a 4,3% nie odnotowało zmian. Warto zwrócić uwagę, że aż 48% badanych dystrybutorów zanotowało w I półroczu wzrost przychodów o co najmniej 10% w ujęciu rok do roku. Takie wyniki spowodowane są nie tylko zwiększonym popytem, ale również wzrostem cen produktów.
Dystrybutorzy przewidują w drugiej połowie roku dalsze zwiększenie przychodów. Spodziewa się go prawie 83% badanych, z czego aż 44% zakłada, że wzrost przekroczy 10%.Dystrybutorzy części przyzwyczaili nas do ciągłych wzrostów i udaje im się ten trend utrzymywać mimo wszelkich przeszkód. Doświadczenie branży motoryzacyjnej podpowiada, że w czasach kryzysu ludzie odkładają decyzję o zakupie nowego samochodu na lepsze czasy. To zaś sprawia, że wydają więcej na serwisowanie i naprawy używanych dotąd pojazdów, starając się je utrzymać w jak najlepszym stanie. Jest to ze wszech miar rozsądne i uzasadnione ekonomicznie – mówi Alfred Franke, prezes Grupy MotoFocus.pl. – Korzystają z tego zarówno producenci skupiający się na IAM, dystrybutorzy części, jak również warsztaty motoryzacyjne. Należy tu jednak podkreślić, że wielką rolę w tak dynamicznym wzroście odnotowanym przez wielu dystrybutorów odgrywa również coraz większa sprzedaż, którą osiągają na rynkach zagranicznych, na których wciąż umacniają swoją pozycję – tłumaczy Alfred Franke.
2022-07-29 11:39