~CFO

PERN zainwestuje miliony w rozbudowę bazy paliw w Dębogórzu
MT14 stycznia 2022, 10:35

T.Urbaniak

Dodaj komentarz:
Udostępnij:
Prawie o jedną trzecią więcej przeładowanych paliw z morza w 2021 roku niż w rekordowym roku 2019 – takim wynikiem może pochwalić się baza paliw PERN w Dębogórzu. W ubiegłym roku baza rozładowała w sumie blisko 2,3 mln ton oleju napędowego
REKLAMA

PERN zamierz zwiększyć możliwości przeładunkowe i magazynowe bazy.
Inwestycje w bazie paliw w Dębogórzu do 2024 roku tylko w infrastrukturę kolejową przekroczą 40 mln zł. Baza niedawno powiększyła się o dwa nowe zbiorniki po 32 tys. m³ każdy. Dzięki rozbudowie jej pojemość magazynowa wzrosła do prawie 260 tys. m³. Obecnie realizowana jest budowa kolejnego zbiornika, który zostanie oddany do użytku jeszcze w tym roku. Jednocześnie trwa wybór wykonawcy kolejnych dwóch zbiorników.
PERN w bazie w Dębogórzu intensywnie rozwija i modernizuje także front załadunkowy cystern kolejowych, oraz powiększa bocznicę kolejową. Tylko w przyszłym roku wydatki – głównie w zwiększenie możliwości załadunkowych nalewni cystern kolejowych wyniosą 14 mln. W efekcie liczba załadowanych cystern zwiększy się tam o połowę. Wzmocni to stabilność krajowego i międzynarodowego rynku logistyki produktów naftowych. Rozbudowa infrastruktury pozwoli również podnieść jakość świadczonych obecnie usług.
- O potrzebie inwestycji w tym obszarze świadczy fakt, że już teraz notujemy rekordowe załadunki na kolej z tej bazy. W 2021 roku wzrost w porównaniu z rekordowym 2019 rokiem wyniósł aż jedną piątą. Celem zmian, które teraz realizujemy jest utrzymanie jak najwyższych obrotów bazy w kolejnych latach – podkreśla Rafał Miland, wiceprezes PERN.
Stale modernizowane jest Stanowisko Przeładunku Paliw Płynnych zlokalizowane w porcie gdyńskim. Baza w Dębogórzu niebawem będzie mogła skorzystać z podwyższonego nalewaka do rozładunku dużych tankowców – powyżej 30 tys. ton. Jest to drugie urządzenie tego typu na wyposażeniu stanowiska. Co więcej dzikei dobrej współpracy z zarządem gdyńskiego portu w obecnym roku zostanie przeprowadzone pogłębienie podejścia do stanowiska, dzięki czemu możliwa będzie obsługa tankowców o zanurzeniu do 15 m. Dzięki tym inwestycjom zwiększy się bezpieczeństwo ciągłości pracy instalacji przeładunkowej oraz umożliwiona będzie obsługa znacznie większych jednostek

Dodaj odpowiedź

Temat postu jest wymagany. Temat postu może zawierać min. 2 znaki. Temat postu może zawierać max. 72 znaki.
Treść postu jest wymagana. Treść postu może zawierać min. 2 znaki.
Pole Autor jest wymagane. Pole Autor musi zawierać min. 2 znaki. Pole Autor musi zawierać max. 30 znaków. Pole Autor może zawierać tylko litery, cyfry oraz znaki _ i -.

Treści na Forum Bankier.pl publikowane są przez użytkowników portalu i nie są autoryzowane przez Redakcję przed publikacją... Bankier.pl nie ponosi odpowiedzialności za informacje publikowane na Forum, szczególnie fałszywe lub nierzetelne, które mogą wprowadzać w błąd w zakresie decyzji inwestycyjnych w myśl art. 39 ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o obrocie instrumentami finansowymi. Przypominamy, że Forum stanowi platformę wymiany opinii. Każda informacja wpływająca na decyzje inwestycyjne pozyskana przez Forum, powinna być w interesie inwestora, zweryfikowana w innym źródle.