Treści na Forum Bankier.pl publikowane są przez użytkowników portalu i nie są autoryzowane przez Redakcję przed publikacją... Bankier.pl nie ponosi odpowiedzialności za informacje publikowane na Forum, szczególnie fałszywe lub nierzetelne, które mogą wprowadzać w błąd w zakresie decyzji inwestycyjnych w myśl art. 39 ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o obrocie instrumentami finansowymi. Przypominamy, że Forum stanowi platformę wymiany opinii. Każda informacja wpływająca na decyzje inwestycyjne pozyskana przez Forum, powinna być w interesie inwestora, zweryfikowana w innym źródle.
Dnia 2022-02-14 o godz. 14:02 ~wk napisał(a):
> Dnia 2022-02-11 o godz. 14:54 ~Opty napisał(a):
> > Czy obecny wzrost stóp procentowych jest w stanie zatopić zadłużoną na ok 2 mld Pesę i zlikwidować największą krajową konkurencję ?
>
> Wymyślacie! Nikt rozsądny nie kupi spółki z takim długiem w czasie takiej inflacji.
A dlaczego nie? Pytanie, za ile i czy wcześniej Pesa z Newagiem wygra przetarg dla PKP IC?
Może to jest warunek restrukturyzacji - zapewnienie płynności produkcji na jej czas, ale też w drugą stronę wygrana konsorcjum pod warunkiem restrukturyzacji Pesy przez Newag.
A jest o czym rozmawiać, bo dług Pesy jest ogromny i Pesa może tego nie udźwignąć a PFR też nie będzie w nieskończoność pompować kasy, bo sam powoli też jej nie ma i nie może pompować pomocy publicznej. Czym innym jest kasa z wygranego przetargu, prawda?
Być może PiS będzie wolał doprowadzić do fuzji z polskim Newagiem niż głupią konkurencją wzajemną topić obie spółki.
Z dwojga złego to lepsze niż wytrysk intelektu, by budować komunalną spalarnię śmieci z pieniędzy na homologację lokomotyw.
Tymczasem spółka Newag jest notowana grubo poniżej godziwej wartości.