~typ

Ogłoszenie przez Facebooka zmiany nazwy na Meta w ub.r. i zapowiedź budowy świata metaverse sprawiła, że branża virtual reality rozgrzała się do czerwoności. O skali mówią dane: jeszcze w 2020 r. na platformie VR Oculus Quest 35 gier wirtualnej rzeczywistości przekroczyło poziom 1 mln USD przychodów. W 2021 r. było to już 60 gier, z czego aż sześć przebiło pułap 10 mln USD. Eksperci wskazują, że VR wychodzi jednak z niszy związanej z grami wideo i zdobywa rynek usług komercyjnych, medycyny, architektury (to one już teraz stanowią 70 proc. przychodów firm VR). Do tego – jak wyjaśnia Krzysztof Grudzinski, prezes Punch Punk – dochodzą nurt sztuki oraz tokeny NFT. – Sam obecnie uczestniczę we Vnlab, programie łódzkiej szkoły filmowej, w której reżyseruję pierwszą na świecie tzw. experience operę. To pokazuje, jaką siłę będą miały technologie VR i AR w ciągu kolejnej dekady. A metaverse wskazuje kierunek rozwoju i dowodzi zainteresowania dużych graczy – podkreśla.

Dodaj odpowiedź

Temat postu jest wymagany. Temat postu może zawierać min. 2 znaki. Temat postu może zawierać max. 72 znaki.
Treść postu jest wymagana. Treść postu może zawierać min. 2 znaki.
Pole Autor jest wymagane. Pole Autor musi zawierać min. 2 znaki. Pole Autor musi zawierać max. 30 znaków. Pole Autor może zawierać tylko litery, cyfry oraz znaki _ i -.

Treści na Forum Bankier.pl publikowane są przez użytkowników portalu i nie są autoryzowane przez Redakcję przed publikacją... Bankier.pl nie ponosi odpowiedzialności za informacje publikowane na Forum, szczególnie fałszywe lub nierzetelne, które mogą wprowadzać w błąd w zakresie decyzji inwestycyjnych w myśl art. 39 ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o obrocie instrumentami finansowymi. Przypominamy, że Forum stanowi platformę wymiany opinii. Każda informacja wpływająca na decyzje inwestycyjne pozyskana przez Forum, powinna być w interesie inwestora, zweryfikowana w innym źródle.