Treści na Forum Bankier.pl publikowane są przez użytkowników portalu i nie są autoryzowane przez Redakcję przed publikacją... Bankier.pl nie ponosi odpowiedzialności za informacje publikowane na Forum, szczególnie fałszywe lub nierzetelne, które mogą wprowadzać w błąd w zakresie decyzji inwestycyjnych w myśl art. 39 ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o obrocie instrumentami finansowymi. Przypominamy, że Forum stanowi platformę wymiany opinii. Każda informacja wpływająca na decyzje inwestycyjne pozyskana przez Forum, powinna być w interesie inwestora, zweryfikowana w innym źródle.
No właśnie jest nad czym dyskutować. Niby średnia cena frachtu nadal wysoka, ale wszyscy w branży, którzy korzystają z usług firm typu ATC widzą, że ceny spadają. Ja się tym zajmuje zawodowo i widzę, że ceny od początku roku są co raz niższe, a info od spedytorów jest takie, że po CNY stawki spadną jeszcze bardziej. Do tego spada ilość przewożonego towaru z Chin, bo ogólnie koniunktura się pogarsza, a jak bank na zachodzie przestaną dodrukowywać piedziądze,przede wszystkim dolary, to mamy kryzys. Do tego dochodzi ciągle widmo wojny na Ukrainie, albo, co może nawet gorsze, takiego tlącego się konfliktu i niepewności przez kolejne miesiące. Sam mam spory pakiet ATC, i chciałbym, żeby to latało po 24 zł, tak jak piszecie, ale mam wrażenie, że wiele osób,ma mega życzeniowe myślenie i może się ostro przeliczyć. Oczywiście,może też być tak, że to co piszę się nie spełni i będzie bajabongo i zyski się utrzymają przez kolejne lata,a my będziemy nieźle zarobieni, ale warto też wziąć pod uwagę inne scenariusze, o których mało kto pisze. Do tego, jakby tu zyski były takie pewne przez kolejne lata,to jakiś fund by się nie pierd..ił, tylko zgarnął z rynku te kilkadziesiąt tysięcy akcji i ciągnął 15 % dywidendy co roku