Treści na Forum Bankier.pl publikowane są przez użytkowników portalu i nie są autoryzowane przez Redakcję przed publikacją... Bankier.pl nie ponosi odpowiedzialności za informacje publikowane na Forum, szczególnie fałszywe lub nierzetelne, które mogą wprowadzać w błąd w zakresie decyzji inwestycyjnych w myśl art. 39 ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o obrocie instrumentami finansowymi. Przypominamy, że Forum stanowi platformę wymiany opinii. Każda informacja wpływająca na decyzje inwestycyjne pozyskana przez Forum, powinna być w interesie inwestora, zweryfikowana w innym źródle.
Witam!!!
W Parkiecie pojawił się artykuł o mozliwej fuzji Newagu z Pesą. Niestety obecnie nie prenumeruje podłogi więc nie znam szczegółów. Mamy koniec roku więc troche naszły mnie pewne przemyślenia dotyczące przyszłosci inwestycji.
Kilka lat temu gdy pesa była na skraju bankructwa były prowadzone bardzo poważne rozmowy na temat przejecia jej przez pana Jakubasa. Ostatecznie nie zdecydował sie on poniekąd słusznie na ten ryzykowny krok.
Zakupu dokonał PFR ale czasami wymkneło im sie że sa tylko inwestorem tymczasowym majacym wyprowadzić spółke na prosta i odsprzedać inwestorowi branżowemu. Newag od dłuzszego czasu akumuluje gotówkę ( np na WZA trochę "średnio" tłumaczył sie dlaczego nie może wypłacic np dywidendy 2 lub 2,5 zł - homologacje lokomotyw czy tez inwestycje oczywiscie kosztują ale chyba nie aż tyle ;), troche racji było z blokadą srodków unijnych niestety).
Dużo do myslenia daje tez kiedys nie do pomyslenia współpraca obu firm przy dużych ofertach np dla PKP Intercity - kto wie może w przyszłości będzie to realizowała jedna firma ;)))))))))))).
Oczywiscie to takie moje lużne przemyslenia, jak któś czytał artukuł w parkiecie to może cos dorzuci ;)
P.S. Do sprzedania jest tez Modertrans - niezły producent tramwajów a z tym Newag troche kuleje