~19Krzysio59

  • Liczba kontenerów do obsługi rośnie, a obsługujących je pracowników spada.
  • Kontenerowce przed portami czekają po 9 dni na rozładunek.
  • Zdaniem eksperta, nic nie wskazuje, aby w przyszłym roku sytuacja uległa znaczącej poprawie. Przeciwnie, problemy mogą się wydłużyć.
W pierwszej połowie ubiegłego roku problemem morskiej logistyki było zamknięcia portów i ograniczenia sanitarne w czasie pierwszego lockdownu, potem swoje dołożyło zablokowanie Kanału Sueskiego, a w tym roku uderza w niego brak kontenerów, pracowników portowych, a nawet kierowców ciężarówek. Mimo skokowo rosnących kosztów przewozów wciąż mamy problemy z morskim frachtem.

Po spadku przewozów morskich w pierwszej połowie ubiegłego roku od drugiej połowy ubiegłego roku wszystkie porty notują zwiększony ruch. Brak pracowników powoduje jednak, że nie ma kto tego zwiększonego ruchu obsłużyć. Kolejki kontenerów rosną, zwiększając braki dostępnych kontenerów na rynku.

Dodaj odpowiedź

Temat postu jest wymagany. Temat postu może zawierać min. 2 znaki. Temat postu może zawierać max. 72 znaki.
Treść postu jest wymagana. Treść postu może zawierać min. 2 znaki.
Pole Autor jest wymagane. Pole Autor musi zawierać min. 2 znaki. Pole Autor musi zawierać max. 30 znaków. Pole Autor może zawierać tylko litery, cyfry oraz znaki _ i -.

Treści na Forum Bankier.pl publikowane są przez użytkowników portalu i nie są autoryzowane przez Redakcję przed publikacją... Bankier.pl nie ponosi odpowiedzialności za informacje publikowane na Forum, szczególnie fałszywe lub nierzetelne, które mogą wprowadzać w błąd w zakresie decyzji inwestycyjnych w myśl art. 39 ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o obrocie instrumentami finansowymi. Przypominamy, że Forum stanowi platformę wymiany opinii. Każda informacja wpływająca na decyzje inwestycyjne pozyskana przez Forum, powinna być w interesie inwestora, zweryfikowana w innym źródle.