~cargo

Obecnie transport towarów z i do Ameryki Północnej odbywa się przez zachodnioeuropejskie porty. Zwiększenie przepustowości krajowych to szansa na rozwój bezpośrednich połączeń z Ameryki do Polski, co znacząco zwiększy również możliwości eksportowe krajów regionu. Po zakończeniu planowanych inwestycji oraz przygotowaniu infrastruktury lądowej będziemy mogli mówić o „nowym amerykańskim szlaku”.  Zwiększając skalę działalności, polskie porty nie tylko będą mogły w szerszym zakresie przejąć wolumen towarów z krajów Europy Środkowo-Wschodniej, ale także staną się atrakcyjną opcją dla państw południa, które obecnie w większości korzystają z dłuższego transportu przez basen Morza Śródziemnego. Konieczny jest jednak dalszy rozwój infrastruktury, zwłaszcza intermodalnej. Cieszą więc planowane inwestycje w terminale intermodalne w Bydgoszczy, Myszkowie, Zduńskiej Woli czy Szczecinie oraz w działających już od lat obiektach.  Port Gdańsk zajmuje pierwsze miejsce pod względem przeładunku kontenerów w basenie Morza Bałtyckiego, wykorzystując korzystne położenie geograficzne i możliwości operacyjne. Jednym z ważnych kierunków rejsów z polskich portów jest Skandynawia, która nie tylko ma bardzo duży potencjał gospodarczy, ale także stawia na jak najmniej emisyjne rozwiązania transportowe. Jednym z nich jest transport short-sea z i do polskich portów, który dla krajów północnych jest bramą do wszystkich państw południa, w tym także osiągającej w ostatnim czasie bardzo dobre wyniki w eksporcie Turcji. Producenci, ze względu na drastycznie rosnące stawki w transporcie morskim z Chin, poszukują bliższych rynków zaopatrzenia. Południe Europy ma nie tylko duży potencjał siły roboczej i duże nowoczesne fabryki, ale także doświadczenie we współpracy z największymi firmami. Spodziewam się, że wymiana towarów między Skandynawią a krajami południa będzie rosła.

https://www.gospodarkamorska.pl/dla-przewoznikow-warunki-najlepsze-od-lat-analiza-rynku-frachtowego-czarterowego-i-kontraktowego-tydzien-27-312021-60321

Dodaj odpowiedź

Temat postu jest wymagany. Temat postu może zawierać min. 2 znaki. Temat postu może zawierać max. 72 znaki.
Treść postu jest wymagana. Treść postu może zawierać min. 2 znaki.
Pole Autor jest wymagane. Pole Autor musi zawierać min. 2 znaki. Pole Autor musi zawierać max. 30 znaków. Pole Autor może zawierać tylko litery, cyfry oraz znaki _ i -.

Treści na Forum Bankier.pl publikowane są przez użytkowników portalu i nie są autoryzowane przez Redakcję przed publikacją... Bankier.pl nie ponosi odpowiedzialności za informacje publikowane na Forum, szczególnie fałszywe lub nierzetelne, które mogą wprowadzać w błąd w zakresie decyzji inwestycyjnych w myśl art. 39 ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o obrocie instrumentami finansowymi. Przypominamy, że Forum stanowi platformę wymiany opinii. Każda informacja wpływająca na decyzje inwestycyjne pozyskana przez Forum, powinna być w interesie inwestora, zweryfikowana w innym źródle.