Treści na Forum Bankier.pl publikowane są przez użytkowników portalu i nie są autoryzowane przez Redakcję przed publikacją... Bankier.pl nie ponosi odpowiedzialności za informacje publikowane na Forum, szczególnie fałszywe lub nierzetelne, które mogą wprowadzać w błąd w zakresie decyzji inwestycyjnych w myśl art. 39 ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o obrocie instrumentami finansowymi. Przypominamy, że Forum stanowi platformę wymiany opinii. Każda informacja wpływająca na decyzje inwestycyjne pozyskana przez Forum, powinna być w interesie inwestora, zweryfikowana w innym źródle.
Prezes Portu Gdańsk: zwiększamy nasze przewagi na Bałtyku Budowa terminali głębokowodnych to przyszłość Portu Gdańsk.Fot. ZMPG Ten tekst jest częścią STREFY PREMIUM WNP.PL Piotr Stefaniak Dodano:02-08-2021 06:02 Skomentuj (7) Podziel się! Udostępnij Twittnij Wyślij Koncepcja budowy Portu Centralnego, czyli nowych nabrzeży głębokowodnych na morzu, nie znalazła na razie uznania inwestorów. Dostrzegli oni korzystniejszą ofertę zagospodarowania w tych regionów Portu Gdańsk, w którym istnieje już hydrotechniczna infrastruktura, bo nie wymaga dużych nakładów. Akwen pod Port Centralny będzie zarezerwowany i prędzej czy później zostanie zagospodarowany – zapewnia Łukasz Greinke, prezes Portu Gdańsk. Około 80 proc. przeładunków portu w Gdańsku przypada na cztery głębokowodne terminale specjalistyczne. To właśnie głębokowodne terminale są przyszłością portu, bo obniżają koszty i skracają czasu przewozu towarów.Globalna przepustowość portów kontenerowych ma rosnąć średnio o 2,5 proc. rocznie, by w 2025 r. osiągnąć 1,3 mld TEU. Motorem inwestycji są przeładunki towarów w kontenerach.Port Gdańsk pod wieloma względami jest konkurencyjny do portów Morza Północnego, więc zabiega o przeładunki towarów w tranzycie do/z krajów sąsiednich. Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl