Treści na Forum Bankier.pl publikowane są przez użytkowników portalu i nie są autoryzowane przez Redakcję przed publikacją... Bankier.pl nie ponosi odpowiedzialności za informacje publikowane na Forum, szczególnie fałszywe lub nierzetelne, które mogą wprowadzać w błąd w zakresie decyzji inwestycyjnych w myśl art. 39 ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o obrocie instrumentami finansowymi. Przypominamy, że Forum stanowi platformę wymiany opinii. Każda informacja wpływająca na decyzje inwestycyjne pozyskana przez Forum, powinna być w interesie inwestora, zweryfikowana w innym źródle.
Przez miniony rok stawki frachtu biły kolejne rekordy w związku z ożywieniem popytu przy ograniczonych możliwościach przewozu. Konsumenci, mając ograniczone możliwości wydawania pieniędzy z powodu restrykcji wymuszonych przez pandemię, zwiększali zakupy importowanych dóbr. Z drugiej strony w transporcie morskim pojawiły się problemy m.in. niedoboru kontenerów i statków, czy niedostatecznych zdolności przeładunkowych w portach.
Stawki frachtu są obecnie na poziomie niemożliwym do dłuższego utrzymania się i powinny spadać w przyszłym roku, uważa Lee Klaskow, analityk Bloomberg Intelligence. Jego zdaniem, choć zyski przewoźników kontenerowych osiągną szczyt w 2021 roku,
to w przyszłym mogą utrzymać się na wysokim poziomie wobec historycznej średniej.