Treści na Forum Bankier.pl publikowane są przez użytkowników portalu i nie są autoryzowane przez Redakcję przed publikacją... Bankier.pl nie ponosi odpowiedzialności za informacje publikowane na Forum, szczególnie fałszywe lub nierzetelne, które mogą wprowadzać w błąd w zakresie decyzji inwestycyjnych w myśl art. 39 ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o obrocie instrumentami finansowymi. Przypominamy, że Forum stanowi platformę wymiany opinii. Każda informacja wpływająca na decyzje inwestycyjne pozyskana przez Forum, powinna być w interesie inwestora, zweryfikowana w innym źródle.
Jurek tylko nie bierzesz pod uwage jednej rzeczy wzrost cen frachtowych wynika ze wzrostu kosztów związanych z oożnieniami
Według danych średnie opóźnienie statków wzrosło w ciągu roku o 160 proc. a średni czas przetrzymywania kontenerów z 49 do 58 dni.
To tak jak w budownictwie ktoś powie skoro drożeja mieszkania to zarabiaja developerzy . No nie bo doeveloperzy zostali zmuszeni do podwyżek cen mieszkań w zwiazku z kosztami materiałów robocizny i ceny gruntu Tu mamy podobnie miesieczne przestoje w marcu spowodowały znaczne opóznienia dostaw pół milona statków zostało opóżnionych . Ale ktoś za to oóznienie musi zapłacić bo była umowa z termninem dostawy Niektóre ładunki nie zostały już odebrane i czeekają załadowane w kontenerze tylko nie wiadomo co z nimi zrobić były ubezpieczone to wzrastaja koszty ubezpieczenia Przestoe kontenerow w Europie które nie moga powrócic do Chin sa bardzo duże to one powodują brak kontenerów i generuja znaczne koszty A ostanie wzrosty zakażen od maja do czerwca w prowincji Guangdong gdzie odbywa sie odprawy i przeładunki na droge morska spowodował następne opoznienia i wzrosty cen Ścisłe środki dezynfekcji i kwarantanny od 21 maja doprowadziły do zatłoczenia statków oczekujących na cumowanie w jednym z najbardziej ruchliwych portów kontenerowych Chin, Yantian International Container Terminal (YICT) w Shenzhen.
„Skutki byłyby większe niż incydent w Kanale Sueskim” – powiedział Patrik Berglund, dyrektor generalny Xeneta, firmy zajmującej się analizą stawek frachtu morskiego z siedzibą w Oslo.
„Widzieliśmy eksporterów, którzy nie mogą się doczekać, aż zatłoczenie w porcie ustąpi zwrócili się do firm ciężarowych , aby wysyłać ładunki z Chin do Europy”.
Agencja reuters twierdzi że sytuacja została opanowana w prowincji co powinno ustabilizować ceny
Guangdong od czasu wybuchu epidemii przyspieszył szczepienia. Do 19 maja, zanim zgłoszono jakiekolwiek lokalne przypadki, prowincja licząca 126 milionów ludzi podała 39,15 miliona dawek. miesiąc póżniej 20 czerwca liczba ta wyniosła 101,12 miliona, co oznacza że juz pod koniec czerwca osiąnieto 60% zaszczepień .
Teraz transport drogowy
Skoro najwieksza firma 500 ciągników siodłowych (inne mniejsze też oferują transport do Chin) zobaczyła ze bardziej opłąca jej się i zdecydowała sie na taką zmaane kierunku to powoduje że braki samochodów cięzarowych są odczuwalne na innym rynku stąd brak ciezarówek juz w całej EUROPIE . Wystarczy jak juz wiesz znależ firme która ma flote samochodów ciężarowych oraz zwiekszyłą ją o 50 ciagników tylko w 1q i może zarobić na wzroscie usług zwiazanych z brakiem ciężarówek które pracuja na innych wschodnich trasach nie mozliwych lmisiąc temu lub teraz znacznie opóoznionych do zrealizowania droga morską .