~czarny

Czy ktoś może wyjaśnić dlaczego spółka działająca w branży medialnej generuje marżę zysku netto jak w handlu hurtowym ?

2019: 2 916k / 90 429k = 3,2%
2020: 2 920k / 91 154k = 3,2%
1Q2021: 154k / 20 151k = 0,8%

W segmencie, w którym działają, spodziewałbym się wyższych marż, przecież przy 90 milionach przychodów rocznie powinni mieć co najmniej 9 mln zysku netto.
Niestety moja teoria jest taka, że wg spółki, lepiej jest dać zarobić znajomym królika, niż wygenerować zysk dla spółki. Przykład, Tomek Bagiński dostaje lukratywne kontrakty od Netflixa, za to że spółka w zasadzie za nic oddała prawa do ekranizacji wiedźmina. I analogicznie przy innych kontraktach, w spółce zostają grosze. I tak od lat w latach 2014-2016 marża zysku netto wynosiła 1%-2%, potem mieliśmy dwa lata straty netto. Może jak w końcu do akcjonariatu wejdą jakieś fundusze to przypilnują interesu spółki, a nie interesu znajomych królika.
Chyba że uznamy że 3% marża netto w segmencie, w którym działają to norma ? albo inaczej można wytłumaczyć tą żenująca marżę zysku netto ?

Dodaj odpowiedź

Temat postu jest wymagany. Temat postu może zawierać min. 2 znaki. Temat postu może zawierać max. 72 znaki.
Treść postu jest wymagana. Treść postu może zawierać min. 2 znaki.
Pole Autor jest wymagane. Pole Autor musi zawierać min. 2 znaki. Pole Autor musi zawierać max. 30 znaków. Pole Autor może zawierać tylko litery, cyfry oraz znaki _ i -.

Treści na Forum Bankier.pl publikowane są przez użytkowników portalu i nie są autoryzowane przez Redakcję przed publikacją... Bankier.pl nie ponosi odpowiedzialności za informacje publikowane na Forum, szczególnie fałszywe lub nierzetelne, które mogą wprowadzać w błąd w zakresie decyzji inwestycyjnych w myśl art. 39 ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o obrocie instrumentami finansowymi. Przypominamy, że Forum stanowi platformę wymiany opinii. Każda informacja wpływająca na decyzje inwestycyjne pozyskana przez Forum, powinna być w interesie inwestora, zweryfikowana w innym źródle.