Treści na Forum Bankier.pl publikowane są przez użytkowników portalu i nie są autoryzowane przez Redakcję przed publikacją... Bankier.pl nie ponosi odpowiedzialności za informacje publikowane na Forum, szczególnie fałszywe lub nierzetelne, które mogą wprowadzać w błąd w zakresie decyzji inwestycyjnych w myśl art. 39 ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o obrocie instrumentami finansowymi. Przypominamy, że Forum stanowi platformę wymiany opinii. Każda informacja wpływająca na decyzje inwestycyjne pozyskana przez Forum, powinna być w interesie inwestora, zweryfikowana w innym źródle.
Na forum opinie o podpisanym dzisiaj liście intencyjnym są co najmniej pozytywne. Pozwolę sobie więc dolać dziegciu do miodu. Sądzę, że tak naprawdę jedyne plusy to: dowiezienie dodatniego wyniku finansowego za 2 kwartał i uzyskanie większej rozpoznawalności marki AVIA w skali Polski. Bo co tak naprawdę ten list oznacza? Otóż podczas ostatniego czatu z zarządem Unimotu Prezes Sikorski wspomniał o możliwości znacznie słabszego wyniku finansowego za 2 kwartał 2021 z powodu możliwego przejęcia sieci stacji. A po dzisiejszym info czuję, że to przejęcie nie doszło do skutku, więc wydatków nie będzie, będą zaś zyski. Konsekwencją tego dla Unimotu jest utrata wyłączności na operacje AVIA w Polsce (teraz jest dwóch operatorów) i w konsekwencji podział polskiego rynku na dwie Avie. Sprzedaży paliw do nich raczej nie będzie, bo mają już swoich obecnych dostawców. Teraz trzeba czekać na informacje z Unimotu n/t podwyższenia prognozy ebidta na bieżący rok.